יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

"חקלאי הצפון ממלאים תפקיד מרכזי בשמירת הארץ"

כך אמר שר החקלאות לשעבר, ח"כ אלון שוסטר, שסייר במטעי הפירות שבגבול לבנון.

שר החקלאות לשעבר, ח"כ אלון שוסטר ("המחנה הממלכתי") סייר באחרונה, במטעי הפירות שבגבול לבנון, עם ירון בלחסן (מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל). במהלך הסיור, שאירחו בלחסן וחקלאי ממושב רמות נפתלי, נפגש ח"כ שוסטר עם חקלאים מהצפון במטעים הממוקמים ממש על הגבול עם לבנון וחשופים כל העת לאיומי האויב. שוסטר ביקר במטעי התפוח של קיבוץ יראון, שם נפגש עם אסף שוורץ (מנהל מטע וחבר בכיתת הכוננות של הקיבוץ).

בהמשך, נועד עם רכזי מטעים של קיבוץ מלכיה, סאסא וברעם ונפגש עם שמעון גואטה (ראש המועצה האזורית מעלה יוסף) ואלי אליהו (רכז הוועדה החקלאית של מעלה יוסף), שדנו על האתגרים הרבים בתקופה זו, בה החקלאים אינם מורשים לקטוף את הפרי בשטחים שהוכרזו כשטח סגור, לצד מגבלות כוח האדם.

ח"כ שוסטר אמר: "במטע ה'סאן דאונר', התפוח המושלם של קיבוץ יראון, למרגלות מארון א-ראס, נפגשנו, ירון בלחסן ואני, עם אסף, מנהל המטע. בברעם פגשנו אנשי מטעים נוספים מיישובי ההר שלא קוטפים את התפוחים הכי טובים בעולם וחרדים מאובדן היבול בעונה הזו ומפגיעה קשה בעונה הבאה. התמלאנו גאווה מחקלאים נחושים, מתיישבים אופטימיים, ישראלים פטריוטחים, והתחייבנו לעמוד לצידם בביטחון, בחקלאות ובהתיישבות. אנו מחזקים את ידי החקלאים הממלאים תפקיד מרכזי בשמירת הארץ".

בלחסן סיכם: "אם למישהו היה ספק מדוע חשוב לתמוך ביישובים ובחקלאים הממוקמים בגבולות המדינה, הרי שהיום, יודעים כולם, שהחקלאים משמשים אזרחים – חיילים השומרים על גבולות המדינה בצפון ובדרום. לצערי, בשבוע שעבר, קיבלנו הוכחה לעובדה זו עם לכתו של החקלאי אייל אוזן ז"ל שנהרג מירי 'חיזבאללה', עת שהה במטעיו בגבול הצפון. אני מקווה שהממשלה תקצה באופן מיידי, פיצויים על הנזקים הישירים ואובדן ההכנסה שנגרמים לחקלאים, יחד עם תקציבים לחיזוק ענפי החקלאות, ותפסיק לאלתר, לייבא תוצרת חקלאית טרייה מארצות ניכר, כאשר אין בה צורך".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן