שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

רני בר-נס, יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים: החלטת הקבינט החברתי-כלכלי שלא להכניס עובדים פלסטינים לישראל עלולה להיות מכת מוות לחקלאות"

רני בר-נס, יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים: "ההחלטה שלא להכניס עובדים פלסטינים לישראל פוגעת אנושות בחקלאות הישראלית, שגם כך נמצאת כרגע על סף קריסה. במשך שנים ממשלות ישראל עודדו את החקלאים להתבסס על עובדים זרים ועל עובדים פלסטינים, וכעת הממשלה סגרה את כניסתם ונוצר מחסור קריטי בידיים מקצועיות בענף. עזרתם של המתנדבים מבורכת, אך לצערי רחוקה מלהספיק. אם ממשלת ישראל מחליטה שלא להכניס עובדים פלסטינים – אנו מצפים ממנה למצוא פתרון חלופי, ולהביא באופן מיידי עובדים ממדינות אחרות בעולם – ולפטור את החקלאים מרשיונות וויזות על הבאתם. זה הזמן לחזק את החקלאות בישראל ששומרת על גבולות המדינה ובזכותה כולנו נהנים מביטחון תזונתי, זה לא הזמן לפגוע בה".

מנהל אגף המשק החקלאי בתנועת המושבים, יוני דמרי, אמר ב"וועידת ישראל לחקלאות" בשבוע שעבר, בסוגיית העובדים הזרים: "האתגר שאנו חווים בחקלאות הוא גם הזדמנות. למרות העזיבה של העובדים הזרים מתאילנד, נפתחו מדינות נוספות שהביאו עובדים זרים, ובכך פיזרנו סיכונים. בנוסף, יש להגדיל את המיכון ובכך להקטין את הצורך שלנו בידיים עובדות".

על הכנסת דור המשך לחקלאות הדגיש דמרי: "צריך להחזיר את הגאווה לחקלאים ולענף החקלאות. לייצר מוטיבציה וגאווה לחקלאים הצעירים שירצו להיות חלק מענף החקלאות ולהיות לדור המשך. על המדינה לתת לחקלאים את ההזדמנות על ידי תוכניות ארוכות טווח, פריסת ההתיישבות ובנייה של יישובים נוספים בנגב, בערבה ובגבול הצפון".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן