שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

ועידת ישראל לחקלאות ה 14 יצאה לדרך

איציק שניידר מנכ"ל מועצת החלב: "במשרד האוצר ממשיכים לשחק בגימיקים ולהישען על תפיסות ישנות" ■ אבי דיכטר, שר החקלאות: "אי אפשר לעשות חקלאות לפי מכסת עובדים- לא הגיוני, לא חכם ולא תקין. המתנדבים זו הברכה אך לא הפתרון." ■
יצחק וסרלאוף השר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה: "היכולת להציל את החקלאות מוכרחה לבוא במעשים, בחקיקה, בתקציבים ובתיעדוף"

ועידת ישראל לחקלאות ה-14 נפתחה במעמד שר החקלאות אבי דיכטר, שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, שר העבודה יואב בן צור, ראשי ארגונים חקלאיים ובכירים נוספים בענף. במוקד הוועידה עמדה סוגיית ניהול ענף החקלאות בזמן המלחמה והמשברים שהתגברו בעקבותיה.

החקלאים ובכירי הענף דיברו מדם ליבם על המשברים שהם חווים יום יום בשטח אל מול שרי הממשלה ובכירים נוספים, כך למשל אמר איציק שניידר מנכ"ל מועצת החלב: "מפרוץ המלחמה אנו החקלאים רואים ומרגישים את השינוי שקורה במדינה, בזכות החיבוק שאנו מקבלים מהציבור ומהמתנדבים. אבל לצערי במשרד האוצר ובדרג המקצועי לא קרה שום שינוי. הם ממשיכים להישען על תפיסות ישנות ומאמינים בייבוא. לדוגמה בענף ייצור החלב, לא היה חסר חלב מתחילת המלחמה אך משרד האוצר השתמש בזה כגימיק ותרגיל בשביל לייבא חלב. אנחנו דורשים לקבל את הכלים הנדרשים ואת הוודאות מהמדינה, כדי להמשיך לייצר תוצרת כחול לבן".

אבי דיכטר, שר החקלאות אמר בוועידת ישראל לחקלאות כי: "מה שקרה בבוקר השבעה באוקטובר לא קרה לנו מאז קום המדינה. לא רק ההפתעה המודיעינית, לא רק ההגנה שלא הייתה באותו בוקר בהרבה מאוד שעות, אלא זה בעיקר ההשפלה. על ההשפלה הזו יצאנו למלחמה ולא נעצור עד שנשיג את כל היעדים שלה". לדברי השר, שיקום החקלאות הוא אפשרי ויעשה בצורה מהירה, תוך הגדלה משמעותית של היקפי הייצור. השר הציג את בעיית כוח האדם של העבודה בחקלאות והדגיש כי הבאת עובדים זרים היא קשה ביותר והמדינה פועלת לגייס עובדים בכל מקום: "אי אפשר לעשות חקלאות לפי מכסת עובדים- לא הגיוני, לא חכם ולא תקין. המתנדבים זו הברכה אך לא הפתרון."

יצחק וסרלאוף השר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה, הוסיף לדבריו ואמר: "המרצחים רצו שנאבד את אדמתנו, ואנחנו נעבד את אדמתנו. אנחנו נחזק את ענף החקלאות תוך כדי שנזרע בתודעתנו שהחקלאות היא גם אירוע ציוני. אני מכיר שיש בירוקרטים אבל אי אפשר להיחבט ולהפיל כל דבר בשם הבירוקרטיה, חוסר תקציב וחוסר שת"פ. יש לנו יכולת לקחת את החקלאות ולהציל אותה כמנוע הצמיחה המרכזי. זה מוכרח לבוא במעשים, בחקיקה, בתקציבים ובתיעדוף. החקלאות היא ראשית צמיחת עתיד מדינתנו."

יואב בן צור, שר העבודה הודיע בנאומו כי משלחת ישראלית בראשותו ובראשות שר הפנים משה ארבל צפויה לצאת השבוע להודו ולמזרח הרחוק כדי לחתום על הסדר הבאה של עובדים לענפי החקלאות והבניין במקום העובדים הפלשתינים ואלו שנרצחו בטבח השבעה באוקטובר. לדברי השר בן צור ממתינים מאתיים אלף הודים לסיכום ההסדרים כדי להגיע לעבודה בישראל ויש גם קבוצות עובדים מסרילנקה, קמבודיה ומדינות אחרות במזרח המבקשות להגיע לעבוד בישראל.

יענקל'ה מוסקוביץ, נשיא ועידת ישראל לחקלאות: "כולם צריכים להבין שמה שהיה לא יהיה יותר. צריך לשנות את הדיסקט, ענף החקלאות חייב שינוי מקצה לקצה. החקלאות היא עניין לאומי! מדינת ישראל חייבת לדאוג לעצמה ולמזון שלה. אנחנו חייבים לעשות מאמץ לאומי בו מדינת ישראל מייצרת לעצמה את המזון שלה. לא יכול להיות שבמשך שנים נותנים לנו 50 אחוז מכוח אדם- כך לא ניתן לייצר את המזון של ארץ ישראל, כך אנחנו מייצרים פחות, לא מביאים מתיישבים, לא מגדילים את היקפי הייצור ואז אנחנו נאלצים להסתמך על מדינות אחרות- מדינה כמו שלנו- חפצת חיים, אסור לה לעשות את זה. לא מאשרים כניסת עובדים פלשתינאים, אז תנו פתרון איך מביאים עובדים ממדינות אחרות. אין זמן! "

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן