יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

ענף הזרעים הישראלי בסכנה

בעקבות ארועי אוקטובר במושב נתיב העשרה נגרם נזק לענף הזרעים שנאמד בעשרות מיליוני ש״ח לענף היצוא המוביל של החקלאות הישראלית ■ ישראל מיצאת זרעים ב 800 מיליון שח בשנה.

ד"ר אייל ורדי יו"ר איגוד חברות הזרעים הישראליות (20 חברות זרעים בעלות מחזור מכירות כולל של כמיליארד שקלים בשנה, 800 מיליון מהם לייצוא, אחוז משמעותי מאוד מהיקף הייצוא החקלאי הישראלי) למשוב ניוז:

ד״ר אייל ורדי - נזק אדיר
ד״ר אייל ורדי – נזק אדיר

"חברות הזרעים רואות בנתיב העשרה אתר ייצור זרעים אסטרטגי משתי סיבות: איכות החקלאים המאוד גבוהה המתאימה לייצור זרעים ותנאי האקלים האידיאליים לייצור זרעים באזור נתיב העשרה.

יותר מ-15 חברות זרעים מייצרות בנתיב העשרה בהיקף של כ-200 דונם בשנה. חברות הזרעים מעוניינות מאוד להמשיך ולייצר בנתיב העשרה גם בעתיד.

יחד עם זאת, צריך להבין שהנזק שנגרם לחברות הזרעים בעקבות אירועי השבעה באוקטובר הוא נזק אדיר שנאמד בעשרות רבות של מיליוני שקלים.

חברות הזרעים נפגשו הן עם שר החקלאות והן עם מנכ"ל המשרד והנהגת נתיב העשרה, במטרה למצוא פיתרון לעניין, מכיוון שמתווה הפיצויים שמוצע כרגע לא נותן מענה להיקף הנזקים האדיר שנגרם לחברות הזרעים. הן השר והן המנכ"ל הבטיחו לנסות ולמצוא פיתרון לבעיה הזאת, משום שפיתרון כזה הוא המפתח להמשך יכולתן של חברות הזרעים לעבוד בנתיב העשרה ובאזורי קו העימות".


מתוך דברי אבי דיכטר שר החקלאות בנתיב העשרה:

"הגעתי היום לנתיב העשרה, מושב צמוד לגדר הרצועה בהמשך לפגישות קודמות עם הנהגת היישוב.

הנושא המרכזי שמנהיגי היישוב העלו בפניו היה אופן החזרה לפעילות חקלאית באזורים שניתן לעבוד שם בצורה בטוחה. כמו כן, הוצג לי הצורך להעתיק את החממות מהצד הפונה לעזה למקום בטוח יותר, מצפון ליישוב.

ייחודיות המושב בתחום ייצור הזרעים לשוק המקומי ולייצוא, מחייבת קשב מיוחד ותמיכה מיוחדת כדי להבטיח שהתחום לא יקרוס נוכח אי הוודאות שנוצרה סביב השאלה האם יוכלו או לא יוכלו לפתוח את העונה.

הבטחתי להם שנעשה הכל, הן בטווח המיידי והן בטווח הבינוני והארוך כדי שיעמדו על הרגליים ביישוב.

האופטימיות והפסימיות שימשו בערבוביה בפגישה. הבהרתי להם שמבחינתי האופטימיות תנצח!

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן