יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

נהפוך את העולם כדי לחמש את כיתות הכוננות במיידי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למשרד לביטחון לאומי לרכוש למעלה מ 10,000 כלי ירייה בשלב ראשון. באופן מיידי נרכשו 4,000 רובי סער ממפעל ישראלי שיחולקו לכיתות הכוננות. במקביל החליט השר על מינוי בהתנדבות של ניצב בדימוס שמעון לביא ל'פרוייקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית'

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למשרד לביטחון לאומי לרכוש בשלב ראשון למעלה מ 10,000 כלי ירייה ממפעל ישראלי לאור זאת, המשרד לביטחון לאומי רכש הלילה 4,000 רובי סער שיחולקו באופן מיידי החל מהיום במקביל רכש המשרד ציוד לחימה נלווה הכולל קסדות ואפודי מגן שיחלקו בעת החתימה על הנשקים הארוכים, במטרה לחלקם לכיתות הכוננות בארץ בדגש על ישובים צמודי גדר, ישובי קו התפר בצפון בדרום ובמרכז, ערים מעורבות והיישובים ביהודה ושומרון.

בהתאם להנחיית השר, בשעות הלילה המשרד לביטחון לאומי רכש כ 4,000 נשקים ארוכים ממפעל ישראלי בארץ, כך שהנשקים "מוכשרים" ויחולקו עוד היום לכיתות הכוננות בשטח, לפי התקן הקיים לכיתות כוננות. החלוקה תחל ב 400 יישובים בהם קיימות כיתות כוננות אזרחיות של מג"ב. ביישובים שיחידה כזו עוד לא קיימת צפויות לקום במהלך היום כיתות כוננות חדשות. במקביל הנחה השר לביטחון לאומי על רכישת ציוד לחימה נלווה הכולל קסדות ואפודי מגן ומשלוח של אלפי קסדות ואפודים עושה את דרכו לארץ כעת. הקסדות והאפודים יחלקו למתנדבים יחד עם חתימתם על הנשקים הארוכים.

במקביל למבצע לחלוקת נשקים פרטיים לאזרחים וחימוש כיתות הכוננות, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט על מינויו של ניצב בדימוס שמעון לביא לתפקיד 'פרוייקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית' שיהיה אחראי על חלוקת נשקי סער וחימוש כיתות הכוננות האזרחיות בישובים ובערים. לאור פרוץ המלחמה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה, כבאות והצלה ושב״ס ואת צוותי המשרד לביטחון לאומי להיערך למתן מענה ל״שומר חומות 2״ ולכלל הסיכונים הביטחוניים כולל חדירה של כוחות חיזבללה לישובים בגבול הצפון.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: ״נהפוך את העולם כדי שהישובים יהיו מוגנים. הנחתי על חימוש מאסיבי של כיתות הכוננות האזרחיות במטרה לתת מענה לישובים ולערים ולא נשאיר ישובים לא מוגנים ותהיה היערכות לשומר חומות 2. על כן ביקשתי משמעון לביא שהוא קצין מעולה והיה מפקד מחוז צפון במשטרה לרכז את נושא חלוקת הנשקים ואני מודה לשמעון על התנדבותו, זה פרוייקט מציל חיים״.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן