יום שני, אפריל 29, 2024

פוסטים אחרונים

נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם נציגי הדבוראים מרחבי הארץ

לרגל ראש השנה וכמיטב המסורת, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, נפגשו ביום ראשון, האחרון, עם נציגי הדבוראים מרחבי הארץ ומועצת הדבש.

השנה, המפגש עסק בהעמקת הידע בנושא האבקה, המתבצעת על ידי דבורת הדבש, ובהצגת פרויקט משותף בין אומנים לדבוראים המתקיים במוזיאון ישראל.

הדבוראים שיתפו את נשיא המדינה ורעייתו מיכל באהבתם למקצוע. רבים מהם, דור שלישי ואף נציגי הדור הרביעי, אשר החלו לעבוד במכוורות מגיל צעיר, ומהווים המשכיות של ענף הדבוראות.

במהלך האירוע הוצג פרויקט של מוזיאון ישראל בשם "דבורים וקיסרים". במסגרת הפרויקט הוכנסו חצי מיליון דבורים לגן הפסלים של המוזיאון ויצרו בכוורת ייעודית העתק משעווה של ראש הקיסר הרומי – הדריאנוס – אחד הפסלים החשובים במוזיאון ישראל. הפרויקט יוצג לקהל הרחב בתחילת השנה הקרובה במוזיאון.

עוד נכחו במפגש אופי רייך מנכ״ל מועצת הדבש, אורי דורמן, מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, דורון ליבנה, יו״ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל ודבוראי מכפר ביל״ו, אבי אלקיס יו״ר דירקטוריון של מועצת הדבש, אשר הדגישו כי ענף הדבורים וההאבקה (הפרייה) בפרט, והחקלאות הישראלית בכלל, הם חלק משמעותי מהמנוע הכלכלי של מדינת ישראל.

נשיא המדינה בירך את הדבוראים ואמר: "שתהיה שנה טובה ומבורכת לחקלאות הישראלית, בוודאי לענף הדבש, שנה מתוקה לכולכם!".

רעיית נשיא המדינה: ״אפשר גם בימים הפחות קלים האלו, עם הרבה דאגות, לראות את הזוויות האחרות, המעניינות, המרתקות, של הדבורים. שתהיה לכולנו שנה טובה יותר, רגועה יותר, שלדבורים תהיה הרבה עבודה. תודה רבה לכם".

מנכ"ל מועצת הדבש, אופי רייך: "תודה לכבוד הנשיא ורעייתו על האירוח המסורתי לפתיחת השנה החדשה. בשנה מאתגרת זו, ענף הדבש והאבקה הישראלי הוא גורם מאחד – יהודים וערבים, חילונים, דתיים לאומיים, וחרדים, כל אלה יחדיו ממלאים את השורות ומתאגדים למטרה משותפת – קיום חקלאות ישראלית המייצרת דבש מקורי תוך מילוי הצורך בהאבקה- הפרייה, המשמשת כתשומה חיונית לענפי צומח רבים".

פגישת הנשיא ורעייתו עם נציגי הדבוראים ומועצת הדבש, צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן