יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

שר החקלאות דיכטר: "רוצים חקלאות כמו באירופה? תשוו את התמיכות לחקלאים בישראל"

לעיני אלפי מבקרים, חקלאים, מגדלים ובכירי המשק הישראלי, תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל "אגרומשוב" יצאה לדרך בפעם ה-32. תעמוד השנה בסימן חדשנות טכנולוגית וסטרטאפים חקלאיים ותתפרס על פני יומיים באקספו בתל אביב. השר דיכטר גזר את הסרט בטקס הפתיחה: "יש לנו חקלאות לתפארת"

לעיני אלפי מבקרים, מתוכם חקלאים, מגדלים, משווקים, בכירי המשק הישראלי ובנוכחות שר החקלאות אבי דיכטר, נפתחה היום (שלישי) במתחם אקספו בתל אביב תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל אגרומשוב 2023.

השר דיכטר בדוכן נוי השדה
השר דיכטר בדוכן נוי השדה

התערוכה, המתקיימת בפעם ה-32 ותתפרס על פני יומיים, עומדת השנה בסימן כאן הכל מתחבר לרווח שלך ומתמקדת בחיבורים בין האנשים והתחומים שיקדום החקלאות במטרה להגדיל רווחיות וכדאיות באמצעות חדשנות טכנולוגית וסטרטאפים חקלאיים.

"אנחנו מנסים לייצב את החקלאות במאמץ רב מאוד ומתחילים לראות גם תוצאות", אמר השר אבי דיכטר, שהתכבד לגזור את הסרט בטקס הפתיחה לצד מנכ"ל אגרומשוב ומייסד התערוכה, חיים אלוש. "אני תמיד שובע את המשפט – מה שקורה באירופה צריך לקרות בישראל. באירופה נותנים תמיכות לחקלאים של 75 מיליון אירו. שזה בערך 16 אחוז מההכנסות של החקלאי. בישראל, לעומת זאת, החקלאי עם כל התמיכות מגיע ל-4 אחוזים. יש לנו לאן לשאוף".

דיכטר הוסיף כי "יש לנו חקלאות לתפארת. אין מדינה בלי חקלאות ואין חקלאות בלי חקלאים. נעבוד קשה כדי שהחקלאים יוכלו לעבוד עוד יותר קשה ויעזרו בביטחון המזון של ישראל".

השר-דיכטר-עם-מנכל-אגרומשוב-חיים-אלוש
השר דיכטר עם מנכ"ל אגרומשוב חיים אלוש

ביומה הראשון של התערוכה הוענק פרס ראש רשות תומך בחקלאות לערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב. איתן ברושי, לשעבר מזכיר התנועה הקיבוצית וכיום יו"ר מים לישראל, זכה בפרס מפעל חיים ורדיו קול רגע בהובלת חיים הכט קיבל פרס מיוחד על מתן במה ראויה וביטוי לקידום החקלאות. בנוסף, יוענקו פרסי הטופ-10 לעשרת החברות שרשמו חידושים יוצאים דופן השנה.

כמו כן, בתערוכה הוקם מתחם סטרטאפים מיוחד בו יוצגו חידושים ופיתוחים בתחומי הסטארטאפים לחקלאות ואיכות הסביבה כחלק מההבנה כי חקלאות העתיד מבוססת הייטק, סטרטאפים, פיתוחים וחדשנות.

מחר (רביעי) – ביומה השני של התערוכה – יתקיימו התחרויות המסורתיות לבחירת העגבנייה הטעימה, הרימון המובחר והתפוח הטוב ביותר בישראל. כמו כן, יינתן פרס מפעל חיים לדובי מילר, ופרסים נוספים לעיתונאית הסביבה המובילה מיכל וסרמן, לאלי שריר וארגון מגדלי הדגים. אחד השיאים יהיו הכרזת העיר הירוקה ביותר בישראל בתחרות "גרינטן" המסורתית.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן