שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

מהו הרימון הטעים והמשובח בישראל?

פחות מחודשיים נותרו לראש השנה, ההכנות לשולחן החג כבר בעיצומן ואין אחד שלא רוצה לשים את ידו על הרימון היפה, הטעים והמשובח בארץ. "אגרומשוב 2023" – תערוכת החקלאות המרכזית בישראל – תעשה לכולנו את החיים קלים יותר.

במועצת הצמחים ותערוכת אגרומשוב יקיימו רגע לפני ראש השנה וחגי תשרי, תחרות מיוחדת מסוגה במהלכה ייבחר צוות מקצועי הכולל שפים, חקלאים וכו' את הרימון המשובח. מבין זני הרימונים המגודלים בישראל באזורים שונים בעיקר בגליל ובגולן ייבחר הזן הפציח, בעל הטעם והנראות הטובים ביותר.

מדובר ביוזמה מיוחדת של תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל – אגרומשוב שתתקיים ב5-6.9.2022 באקספו בתל אביב. בן כהן ממושב אביגדור, אחד המגדלים הגדולים בישראל בתחום הרימון, יספק את זני הרימונים היפים והמשובחים. בשנה שעברה, אגב, זכה בתחרות מטעם תערוכת "אגרומשוב" זן 'עכו', שגבר על שישה זנים אחרים ומשתתף גם הפעם בתחרות.

זני הרימונים שיוצגו בתערוכה:

  • וונדרפול – זן ותיק, מתאפיין בפרי גדול שמבשיל מאוחר. צבע הפרי בבשלותו אדום עם נטייה לירקרק. הגרגר גדול, בצבע אדום, נוח ונעים לאכילה. חמוץ ואדום, עם הבשלתו מתרכזים הסוכרים, וטעמו הארומתי מצוין.
  • עמק – זן ישראלי המבשיל מוקדם יותר. קליפתו אדומה וגרגרו מתוק מאוד. יש לו הרבה מיץ וגרעינים רכים. פיתוח של המכון הוולקני.
  • עכו – זן ישראלי מוקדם, מתוק, עם פרי קטן ואדום מאוד.
  • שני – פרי בינוני מתוק, עם דמיון גנטי לזן עכו. פיתוח ישראלי.
  • 116 – זן שמבשיל רק בספטמבר, גודלו בינוני, קליפתו אדומה וגרגריו האדומים חמצמצים.
  • הרשקוביץ – זן חמוץ, אדום מאד, יפה ומרשים ולרוב גדול יותר מהזנים המתוקים.

יבול הרימון בישראל יגדל השנה ויעמוד על כ-45 אלף טון רימונים. במהלך חגי תשרי אזרחי ישראל צורכים 7,000 טון רימון ולאורך השנה כ 14 אלף טון רימונים. ייתרת היבול משמשת לייצור משקאות רימונים וליצוא. ברחבי המדינה יש כ-100 חקלאים מגדלים רימונים, כאשר הזן הנפוץ ביותר בישראל הוא וונדרפול. עיקר שטחי הגידול הם בצפון, בשומרון ובדרום הארץ.

תערוכת החקלאות אגרומשוב 2023 תתקיים באקספו בתל אביב ב-5-6.9.2022. במסגרת התערוכה, יוצגו מגוון טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות לעולם החקלאות ולחקלאי ויתקיימו כנסים מקצועיים. תערוכת אגרומשוב תתקיים זו השנה ה-32, מדובר בתערוכה המרכזית בישראל לחקלאות, עם מאות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות. התערוכה שמתקיימת בחללים ממוזגים כאשר מציגים ויזמים גם מעבר לים ישתתפו באירוע.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן