יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

מהי העגבנייה המשובחת בישראל?

כבר שנים שלא מתחשבים בצרכן הישראלי ומייבאים עגבניות מכל העולם ללא סימון וללא אפשרות בחירה. בתערוכת החקלאות "אגרומשוב" תתקיים תחרות העגבנייה האיכותית והטעימה בישראל בתקווה שמעתה לדעתו של הצרכן יהיה משקל. ההרשמה לתחרות בעיצומה

מחזירים את הטעם לעגבניה וההתחשבות בצרכן הישראלי. קשה או רכה? אדומה או כתומה? ישראלית שורשית או זן שעשה עלייה מאירופה? בשנים האחרונות עוד ועוד זנים וסוגים של עגבניות עולים על המדפים שלנו, ונשאלת אצל כל אחד מאיתנו לא פעם השאלה: מהי בעצם העגבנייה הטעימה בישראל?

בתערוכת "אגרומשוב" – התערוכה החקלאית הוותיקה והמובילה בישראל החליטו להרים את הכפפה ולקיים שוב את תחרות העגבנייה האיכותית והטעימה בישראל, שתיערך ב-6.9.2023 במתחם אקספו בתל אביב.

מדובר בתחרות שהיא אחת מסימני ההיכר של תערוכת "אגרומשוב". העגבנייה הטעימה והאיכותית בישראל תיבחר על-פי שורה של פרמטרים על-ידי צוות שיפוט מקצועי, היא בעיקר מוגשת לצרכן הישראלי. אגב, בישראל מגדלים כ-500 זני עגבניות שונות ע"י חברות הזרעים המובילות בעולם אך בסוף, הצרכן מגיע למדפים ואיינו יודע איזה עגבנייה מוכרים לו בשל העדר סימון, שילוט והסברה.

כבר לפני 12 שנה, כאמור, הוחלט ב"אגרומשוב" לערוך את התחרות מסיבה אחת פשוטה: אין גוף אחד בכל התעשיה החקלאית שמייצג את הצרכן. חברות הזרעים עושות הכל כדי לרצות את החקלאי ולפתח עבורו זן מנצח. החקלאי דורש ומקבל עמידות למחלות, חיי מדף ארוכים, כשצבע וטעם לא ממש עניינו את החקלאי, המשווקים וגם לא את חברות הזרעים. הרשתות לא התעניינו במה שהלקוחות הכי מעוניינים וזה הטעם. בעיקר כי בשיטת מכירת העגבניות הנהוגה בארצנו מוכרים עגבניות בתפזורת ממקורות שונים. הצרכן לא יודע שמגיע לו לדעת יותר מידע על העגבנייה, כמו למשל איך ואיפה היא גודלה? האם זו עגבניית טעם? וכמה ליקופן (חומר המונע סרטן) יש בה?

בתחרות הייחודית בתערוכת "אגרומשוב" יוכל הציבור הישראלי לא רק להכיר סוגי עגבניות שטרם שמע עליהן, אלא גם לדעת מהי העגבנייה הכי איכותית וטעימה בשוק. בשנה שעברה, למשל, זכתה בתואר העגבנייה "KORDIAL" של חברת סינג'נטה, בתחרות בה עמד בראש צוות השיפוט השף המוכר אייל שני.

עוד על העגבנייה הטעימה "קורדיאל" שנבחרה שבשנה שעברה

ההרשמה לתחרות העגבנייה כבר בעיצומה וחברות וחקלאים שמעוניינים להירשם גם כן יכולים לעשות זאת בשליחת פרטים למייל: alush@mashov.net

מדובר ביוזמה מיוחדת של תערוכת החקלאות הגדולה בישראל – "אגרומשוב" שתתקיים ב5-6.9.2023- במתחם אקספו בתל אביב. במסגרת התערוכה יוצגו פיתוחים, חידושים, גידולים וכלים חקלאיים חדשניים ופורצי דרך מהארץ והעולם שכן עשרות מציגים מחו"ל כבר אישרו את השתתפותם.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן