יום שני, אפריל 29, 2024

פוסטים אחרונים

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית בתפזורת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ ינון אזולאי וח"כ רם בן ברק, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את רשתות השיווק לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה.

ההוראה לסמן את ארץ הייצור תחול על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי, צאן עופות ודגים שנמכרים. הסימון יהיה באופן בולט בצמוד לתוצרת החקלאית.

עוד אושר היום, כי שר הכלכלה יוכל, באישור ועדת הכלכלה, לקבוע הוראות באשר למכירת התוצרת באינטרנט. ההוראה תיכנס לתוקף בעוד כשלושה חודשים, ובאשר לסימון באינטרנט בעוד כשישה חודשים.

בפתח הישיבה הבהיר היו"ר ביטן כי הוועדה בעד החוק, ודחה את האזהרות כאילו הדבר יעלה את המחיר. "זה לא מוסיף עובדים ולא מעלה מחיר", אמר. ח"כ אזולאי בירך על קידום ההצעה, והוסיף כי אין שום בעיה לכתוב בטוש ליד המחיר איפה יוצרה התוצרת. ח"כ בן ברק הזכיר כי כבר שנים מנסה הכנסת להעביר את החוק, ואף פעם לא הצליחה כי האינטרסים של החברות הגדולות גברו על האינטרסים של הציבור.

היו"ר ביטן ביקש לדעת האם משרד הכלכלה תומך בהצעה. סגנית מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד, נעמי היימן רייש, אמרה כי ככלל המשרד מתנגד להצעה. היא הוסיפה כי החקיקה תטיל רגולציה משמעותית על העסקים הקטנים. "אומרים שזה רק דף קטן ובסוף יוצא לך מזה שני כרכים של מלחמה ושלום", ציינה.

ח"כ בן ברק דחה את הטענה וקרא למשרד לבטל רגולציה מכבידה אחרת. יו"ר התאחדות האיכרים וחקלאים, דובי אמיתי, אמר כי הוא מייצג גם אם העסקים הקטנים והבינוניים ולא מדובר ברגולציה. "אישור ההצעה זה פשוט היסטוריה לחקלאים ולמדינת ישראל ומגיע לכם כל הכבוד", אמר אמיתי. מנגד, מנהל תחום רשתות המזון באיגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, טען כי זה כן יגרום לעלויות נוספות וביקש לדחות את הכניסה של ההצעה לתוקף כדי לאפשר לרשתות להיערך.

כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטן וחברי הכנסת אזולאי, בן ברק, אלון שוסטר, סימון מושישוילי ואליהו ברוכי.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן