יום שני, אפריל 29, 2024

פוסטים אחרונים

אפשר להוריד את יוקר המחיה על ידי הורדת עלויות העובדים הזרים בחקלאות!

יענקל׳ה מוסקוביץ יו״ר הועדה החקלאית ומנהל המו״פ ברמת נגב ידוע כבולדוזר וביום חמישי האחרון הצליח לעשות את הבלתי אפשרי.

יענקל׳ה הביא את כל חברי הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) שהתכנסה לדיון במרכז לחקלאות מדברית ברמת נגב ולאחר מכן סיירה בשטח.

היה זה דיון אולי הסטורי שבה התכנסו כל הגורמים המחליטים בנושא העובדים הזרים.
התחושה היא שכולם הגיעו לתובנות חשובות שיסיעו לחקלאים להוריד בצורה משמעותית את עלויות הייצור מה שיאפשר גם להוריד את יוקר המחיה וכך כולם יהיה נשכרים.

יענקלה מוסקוביץ משה אבוטבול וערן דורון עם שולחן עמוס כל טוב מהתוצרת החקלאית של רמת הנגב. יינות, שמנים וירקות
יענקלה מוסקוביץ משה אבוטבול וערן דורון עם שולחן עמוס כל טוב מהתוצרת החקלאית של רמת הנגב. יינות, שמנים וירקות

הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) התכנסה לדיון במרכז לחקלאות מדברית ברמת נגב. בתום הדיון הוועדה ביקרה במשק צרי שבמושב באר מילכה.

שרי החקלאות והפנים סיכמו על הצורך בהגדלת מכסת העובדים הזרים ב-7,000 עובדים נוספים

יו"ר הוועדה ח"כ אליהו רביבו אמר, הוועדה הגיעה לראות מקרוב את מצוקת החקלאים ואת הקשיים איתם החקלאים מתמודדים יום יום. החקלאים עובדים בתחושת שליחות, חדורי אמונה, מפריכים את השממה ועלינו לתת מענה לקשיים, בפרט לפשיעה החקלאית ולמצוקת המחסור בידיים עובדות. צריך להקל על החקלאים את נטל תשלומי האגרות והפרשות פנסיוניות לעובדים הזרים. לדבריו, לכל היותר, צריך להפריש לעובדים הזרים כנהוג בארץ מוצאם. אין סיבה לשם להם פי 10 כאילו הם מתכננים להזדקן בארץ.

בעניין מצוקת המחסור בעובדים זרים לחקלאות, רביבו קרא לחקלאים לגלות ערבות הדדית ולא להעסיק עובדים לא חוקיים. יו"ר הוועדה האשים את משרד האוצר שחזר בו מההסכמה להמיר מכסות לעובדים פלסטינים, בעובדים ירדנים.

סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) הציע להאריך בשנה את משך זמן היתר שהותם של העובדים בארץ. במקום להעניק לחקלאים תמיכה, אנחנו מתישים אותם. סגן השר קרא להגדיל את מכסת העובדים הזרים לחקלאות, מ-35 אלף עובדים, ל-45 אלף עובדים ולדאוג לכך שיגיעו עובדים שהוכשרו לעבודה חקלאית.

ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) אמר, התעוררתי היום בתחושת חג מכך שוועדה בכנסת יורדת לנגב. זו הגעה מנטלית ותודעתית. הנגב הוא העתיד של מדינת ישראל ונדרשים אנשים אמיצים לקבל החלטות אמיצות לטובת הנגב.

ח"כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד) קראה להקים צוות משימה מיוחד לטיפול בבעיות הנגב. מדינת אי עצמאית, תלויה בחקלאות. צריך לשנס מותניים למען עתיד החקלאות, אמרה צרפתי.

ח"כ אושר שקלים (הליכוד) אמר, מניסיוני בעבודתי בשפד"ן, אני יודע שהחקלאות מהווה נכס אסטרטגי למדינה.

ח"כ אלון שוסטר (המחנה הציוני) אמר, הממשלה מורידה מכסים על ייבוא חקלאי, ובמקביל מפחיתה את התמיכה לחקלאים, מחובתנו לדאוג שלא יכריעו את החקלאים.

ערן דורון ראש המועצה האזורית רמת נגב אמר, החקלאים מתמודדים עם שלל בעיות. נמאס לנו שמתעמרים בנו מידי יום. נמאס לנו להצטדק ולהסביר. הממשלה חייבת לייצר עבורנו את הפלטפורמות שיאפשרו לנו לעבוד ולטפל בבעיות המים, מכסות ומגורי עובדים זרים .

מאיר צור ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה אמר, יותר ממחצית החקלאים שסגרו את המשק, סגרו עקב מחסור בידיים עובדות. הגדלת המכסות תמגר את תופעת העסקה השחורה.

אבשלום וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אמר, אסון סכר המים באוקראינה, יעמיק את משבר החקלאות וייקר את גרעיני החיטה. לדבריו, 95% מהמזון החקלאי מיוצר בארץ.

ראש מינהל עובדים זרים עו"ד ענבל משש אמרה, עפ"י החלטת הממשלה, מכסות העובדים הזרים לחקלאות עומדת על 31,800 שמגיעים מתאילנד. בנוסף ל-27,000 פלסטינאים. לדבריה, שרי החקלאות והפנים סיכמו על הגדלת מכסת העובדים הזרים ב-7,000 עובדים נוספים. קיימת טיוטת הצעת מחליטים לממשלה ברוח ההחלטה. לדבריה, 7,000 עובדים מועסקים בענף באופן לא חוקי. בשנה האחרונה הגיעו ארצה 8,000 עובדים זרים לחקלאות.

הוועדה פגשה חקלאים רבים שסיפרו על העלויות הגבוהות בהעסקת העובדים הזרים, ועל האתגרים בעבודה מול עובדים זרים שבאים ממנטליות שונה. המפגש עם החקלאים היה טעון.

אלי אהרון מארגון מגדלי הירקות אמר, אתם מדברים בשבח החקלאות, אולם כל ההחלטות שלכם פוגעות בחקלאים.

רחל אנטיגונוס מחוות עוף החול אמרה כי היא נדרשת להתייעל ולהגיב במהירות לשינויים בשוק העולמי, אולם הממשלה איטית ומסורבלת. אנחנו חיים ביקום מקביל.

שרון צ'רי חקלאי שמגדל ירקות אסיאתיות אמר, המשק שלי הראשון בעולם שמגדל כרכום במדבר. לדבריו, הוא פיתח שיטות גדול שמצמיחה יבול ואיכות כפול ממקומות אחרים. אולם הוא נמצא במחסור חמור של עובדים זרים. עוד אמר צ'רי, כי כ-50% מהעובדים התאילנדים סובלים מהפרעות בקצב הלב, מה שמשפיע על העבודה. אני לא יכול לבחור את העובדים, לבדוק את מצבם הרפואי ואת הניסיון החקלאי שלהם, אני מקבל עובדים "חתול בשק".

יענקל׳ה מוסקוביץ זכה לתשבחות רבות על היוזה וכולם מקווים שהסיור הפעם יעשה שינוי חשוב.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן