יום שני, אפריל 29, 2024

פוסטים אחרונים

שר החקלאות: אין חקלאות בלי חקלאים

שר החקלאות ביקר השבוע בישובי המועצה האזורית שדות נגב, בסוף הסיור נאם השר בפני חקלאי שדות נגב ממנו יצאו החקלאים אופטימיים מכיוון שהשר דיבר על חשיבות החקלאות והחקלאים למדינת ישראל!!

שר החקלאות סיפר שעם כניסתו לתפקיד פנו אליו אנשי האוצר וביקשו ממנו :״תיהיה שר החקלאות ולא שר החקלאים״.

השר סיפר שבקשה זו קוממה אותו: ״אני לא מכיר חקלאות בלי חקלאים ואני גם רוצה שהחקלאים יתפרנסו מהחקלאות״.

״אותם גורמים אמרו לי אבל החקלאים שורדים״ אני לא מקבל את זה החקלאים חייבים להתפרנס מעמל כפיהם ולא רק לשרוד.

החקלאות היא הדרך הטובה ביותר לשמור על קרקעות המדינה , החקלאות היא גם ביטחון המזון שלנו.

לאחר רעידת האדמה בטורקיה, הטורקים עצרו את היצוא כי רצו להבטיח את אספקת המזון לטורקים. אז מה אנחנו בדיוק אמורים לעשות ?״

‎הביקור החל במפעל הגזר שבקיבוץ סעד, שם קיבל השר סקירה נרחבת על החקלאות במקום על ידי מנהל העסקי של הקיבוץ, כרמל הלפרין ושמע סקירה על גידול הגזר מחגי אלדר מנהל בית האריזה לגזר, ‎משם המשיך לבית האריזה "יראון" בשרשרת המתמחה בייצוא סלרי וצנוניות לשוק הרוסי בניהולם של עופר ואופיר טרבלסי. השניים ערכו סקירה על האתגרים בתחום הייצוא ועל התחרות הקשה מול איראן.

‎במלילות נערך סיור בחווה חדשה לגידול ביצי חופש עם מנהל החווה אדיר יצחקי אשר שיתף באתגריו בתחום החקלאות, ובסיום הביקור התקיים מפגש ושיח עם חקלאי האזור ביחד עם יו"ר הועדה החקלאית, אלי כהן מוגרבי ומנהל מחוז הנגב שגיא גולי .

‎השיח עסק בנושאים החשובים לחקלאים. בין הנושאים: העסקתם של העובדים הזרים, עלויות ההעסקה . נטישות עובדים ועוד . השר שמע סקירה על נושא המים לחקלאות ולמה מחיר המים המושבים מאוד יקרים . משבר הייבוא מול מרצועת עזה ומהגדה המערבית ומוטורקיה,
‎בנקודה זו החקלאים העלו את הפער בעליות ההעסקה בינם לבין החקלאי הטורקי
‎פסולת חקלאית ועידוד חקלאים צעירים במהלך השיח, ענה השר על שאלות החקלאים. וכאשר הדגיש שהוא שמח לראות במפגש המון חקלאים צעירים בסיום הביקור, ערך השר פגישת עבודה עם ראש המועצה תמיר עידאן.

‎זהו ביקורו הראשון של שר החקלאות אבי דיכטר בתפקידו זה במועצה. ביקור זה צפוי לחזק ולסייע לחקלאים לעמוד מול האתגרים השונים הניצבים בפניהם. השר היה קשוב לצרכים ועתיד לסייע לצרכי החקלאים גם באזור זה.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "החקלאים במדינת ישראל ניצבים בפני אתגרים רבים ועל המדינה לסייע להם לצלוח אותם. החקלאות בישראל שהייתה בעברה בקונצנזוס ונושא ציוני בעל משמעות חשובה, הכרחית כיום יותר מתמיד לתזונה בישראל. אני רוצה להודות לחברי שר החקלאות אבי דיכטר על ביקורו החשוב ולאלי מוגרבי על הובלת הסיור ועל הפעילות הטובה שלו למען החקלאים . ובהזדמנות זו אני רוצה לברך את שגיא גולי מנהל המחוז הנכנס
‎אני סמוך ובטוח כי השר והמחוז יסייעו לחקלאים לצלוח את האתגרים כפי שהובאו בשיחה איתו".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן