יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

לקראת הפסח – שום ישראלי וירקות לנזקקים

לקראת חג הפסח, החליטו במועצת הצמחים להצטרף ליוזמת "קמחא דפסחא" במסגרתה תתרום המועצה כ-60 טון תפוחי אדמה וגזר, כדי לסייע להם להסב לשולחן סדר הפסח ברווחה. במקביל, רכשה המועצה שום ישראלי כמחווה למגדלי השום המקומיים שנפגעו מהרפורמה בחקלאות.

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים, מספר כי "מועצת הצמחים רואה חשיבות זה שנים בפעילויות למען הקהילה, בין היתר בעידוד וקידום צריכת פירות וירקות בדרכים שונות. 'כל ישראל ערבים זה לזה', ואנו שמחים על כך שיכולנו לסייע, ולו במעט, להאיר את שולחן החג של אזרחים רבים. אנו קוראים לגורמים נוספים לפתוח את ליבם ולסייע ביוזמות חברתיות כאלה".

צבי אלון מנכל מועצת הצמחים
צבי אלון- החקלאים פותחים את הלב – באדיבות מועצת הצמחים.

מעבר לכך, במועצת הצמחים כואבים את המהלך החמור שנעשה למגדלי השום הישראלים, שנקלעו להפסדים כבדים מהשלכות הרפורמה בחקלאות. צבי אלון מסביר כי "בעקבות הרפורמה של הממשלה הקודמת בענף החקלאות וביטול המכס על ייבוא השום, באבחת חרב, נקלעו המגדלים הישראלים למצוקה גדולה. השום הישראלי זול ואיכותי יותר לעומת השום הסיני המיובא. עם זאת משיקולי מסחר חלק ניכר מרשתות השיווק, מוכרות לציבור בעיקר את השום המיובא ולעיתים כלל אינן מציעות על המדף את השום הישראלי. כך, הקמעונאים והיבואנים מתעשרים, מגדלי השום הישראלים נשארו ללא קונים דווקא באחת מתקופות השיא של השנה והם בקריסה, ואילו האזרחים משלמים ביוקר וללא הצדקה מחיר גבוה על השום המיובא.

כמהלך של הבעת סולידריות, רכשנו שום ישראלי – שגם הוא יחולק לנזקקים".

מועצת הצמחים פועלת במישורים הציבוריים והמקצועיים של 4 ענפי החקלאות העיקריים (ירקות, פירות, הדרים וזיתי השמן) לצד משרד החקלאות וארגוני המגדלים. בפעילותה מצעידה המועצה את חקלאות ישראל קדימה כך שתמשיך להיות מופת לחקלאי העולם.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן