יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

מיהן הערים והמועצות הירוקות בישראל?

אולי העיר שלכם תהיה שם: תחרות 'גרינטן' שתתקיים במסגרת תערוכת קלינטק תבחן את הרשויות והמועצות בהיבטים של עידוד בנייה ירוקה, חינוך סביבתי, חיסכון במים, אנרגיה מתחדשת, מחזור ועוד. ה

יו"ר מרכז השלטון האזורי, שי חג'ג': "פתרון משבר האקלים נמצא בידי הרשויות המקומיות"

מי יהיו 10 הערים הירוקים ועשרת המועצות הירוקות בישראל ומי ידורג במקום הראשון? את התשובה לכך נקבל בוועידת קלינטק 2023, שתיערך בין ה-27-28.6 בבנייני האומה בירושלים.

במסגרת הוועידה – האירוע המרכזי של ישראל לאנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות ירוקות, בניה ירוקה ותחבורה ירוקה – סוגיות הנמצאות על סדר היום העולמי נוכח ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים – תתקיים תחרות 'גרינטן', שם ייבחרו הרשויות והמועצות הירוקות במדינת ישראל לשנת 2023. אגב, בשנת 2022 נבחרו חולון, טורען, יקנעם, כרמיאל, קריית אונו, מעלה אדומים, אשדוד, קריית גת, אופקים ודימונה לערים ירוקה בישראל, חוף הכרמל למועצה הירוקה בישראל ומועצת עמק חפר זכתה באות איכות הסביבה. השנה יתבצע דרוג של מקומות 1-10.

התחרות בין הרשויות המקומיות, מועצות אזוריות, מושבים וקיבוצים הינה בהיבטים של קידום תוכנית-אב ומקומיות המקדמות את עולם הסביבה, הובלת החינוך הסביבתי בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, הצגת מגמת התייעלות וחיסכון במים, שימוש במים מושבים בגינון הציבורי, פעילות הנדסית המסייעת למי-הגשמים לחלחל למי-התהום, גינון בדגש צמחים צופניים, פיתוח גינות קהילתיות, ניקיון המרחב הציבורי, אנרגיה ירוקה, עידוד בניה ירוקה, מחזור והתייעלות אנרגטית, מחזור והפרדת פסולת, שימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת ופעילות המעודדת את השימוש בתחבורה ציבורית. ועדה מיוחדת של שופטים מקצועיים, המורכבת ממומחים סביבתיים ונציגי ציבור, תבחן את הרשויות שירשמו לתחרות על סמך מילוי שאלון שיציג את העשייה וכן ביקור ברשות להתרשמות.

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, הסביר כי "פתרון משבר האקלים נמצא בידי הרשויות המקומיות. ישראל היא ראש החץ בתחום התפלת מים, טיהור מי ביוב לצורכי שימוש בחקלאות, חקלאות חכמה ומתקדמת – וחקלאות מדברית, ואין שום סיבה שלא נוביל גם בפתרונות למשבר האקלים. אך נדרשת לכך תמיכה מהממשלה". חג'ג' משוכנע כי בידי הרשויות יש שורה של פתרונות להתמודד עם משבר האקלים, ועל כן חשיבותה של התחרות: "גם בנושא משבר האקלים – כמו גם בתחומים אחרים – הרשויות המקומיות הן אלה שיובילו את השינוי ויחוללו את המהפכה. יש מגוון רחב של אפשרויות להיאבק בהצלחה במשבר האנרגיה, וכמו שראינו בתקופת הקורונה, לא כל יוזמה מתאימה לכל רשות מקומית. וכך גם בנושא האקלים. מה שנכון למרחב הכפרי לא מתאים למרחב העירוני. וגם בתוך המרחב הכפרי, יש הבדלים בין רשות מקומית אחת לאחרת".

"מדובר בתחרות מאוד חשובה", הוסיף ראש עיריית דימונה, בני ביטון, המשמש גם כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי. "התחממות האקלים וכדור הארץ צריכה להעסיק כל בן אדם בעולם. צריך להירתם והרשויות הן הגורם החשוב במדינה שיכולות לפעול בנושא איכות הסביבה. תחרות זו מכניסה את הרשויות לעשייה. מקווה ומאמין שבשנה הבאה כל הערים והרשויות המקומיות ירשמו לתחרות".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן