שבת, אפריל 20, 2024

פוסטים אחרונים

"המדינה לא מאפשרת לנו להתנדב ולהגן על עצמנו"

איך הפכו הגניבות החקלאיות לבעיית חוסר משילות ואיך הממשלה והמרחב הכפרי משלבים ידיים לפתרון הבעיה שהפכה למכת מדינה?

ההפקרה, ההתעלמות, מבעיות של גנבות חקלאיות, שהתחילו בקטן לפני כעשור במרחב הכפרי הפכו לטרור חקלאי ופרוטקשן, גלשו בשנים האחרונות גם לערים והפכו לבעיית הבעיות של מדינת ישראל.

בוועידת ישראל לחקלאות עסקו בנושא בפאנל רחב, שכלל את ראש מועצה אזורית מגידו איציק חולבסקי, ראש מועצה אזוריצת עמק חפר גלית שאול, ראש מועצה אזוריצת רמת הנגב ערן דורון, מנכ"ל השומר החדש יואל זילברמן וסגן מפקד מג"ב דרום, אלי תפילין.

"צריך שתהיה תודעת תקיפה בנושא", טען דורון. "אין סיבה שאנחנו החקלאים נהיה באזורים מגודרים והפושעים יסתובבו חופשי. צריך לתקוף ולא להתגונן. המדינה לא מאפשרת לנו להתנדב ולהגן על עצמנו, וזה חלם".

שאול הסכימה: "צריכים שיחזירו לעצמנו את תחושת הביטחון. רוצים שביום ובלילה המרחב שלנו יהיה שמור ובטוח. לצערי, המדינה לא עושה את זה. לכאורה נראה שאצלנו בעמק חפר הכל פסטורלי, סוג של מרכז הארץ, אבל רק אתמול נגנבו ארבעה רכבים והיו יריות בתוך המושב".

חולבסקי המשיך באותו הקו: "אנחנו יושבים בחזית מול ואדי ערה. אנחנו עושים מבצעים משולבים כל סוף שבוע למנוע את הגניבות החקלאיות ומעשי הוונדליזם. העונש של מי שנתפס קל מאוד. אצלנו יש פקחים שמורשים לתת קנס, אבל צריך חקיקה ארצית כי גם הקנס מצחיק ולא מרתיע".

זילברמן היה החריף ביותר מבין הנוכחים: "יש אובדן אמון אדיר של החקלאי במערכת המשפט וגורמי האכיפה. אומרים שב-13 השנים האחרונות יש ירידה בפשיעה החקלאית, אבל זה כי החקלאים כמעט ולא מדווחים".

תפילין סיכם: "הוקמו יחידות חדשות ועוד יוקמו נוספות, אבל צריך איחוד משאבים. יש גורם אחד שרשאי לפעול בפשיעה החקלאית וזה מג"ב. מי שרוצה להשתתף יחד איתנו, צריך לעבוד בשיתוף פעולה. גם אני חושב שצריך להחזיר את האמון לחקלאים".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן