יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

"החקלאים נאלצים לספוג עליות במחירי המים, או לגלגל אותן אל הצרכן, תוך תחרות מול איום התוצרת המיובאת"

איתן לוי, יזם ומשקיע בתוכניות מים ישראליות, יוביל את מושב המים בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה-4-5.1 במעלה חמישה.

לוי: "יש למצוא דרכים לאפשר לחקלאים להתפרנס בכבוד, תוך שמירה על המשך התייעלות וחדשנות"

ועידת ישראל לחקלאות הפכה כבר למסורת ותתקיים ב-4-5.1 – זו הפעם ה-13 ברציפות – במעלה החמישה בסמוך לירושלים. דיוני הוועדה יוקדשו לעיסוק באתגרים הגדולים של החקלאות, ואחד מהם יתמקד בעלות המים לחקלאי הישראלי.

את מושב המים בוועידה ינחה ויוביל איתן לוי, יזם ומשקיע בטכנולוגיות מים ישראליות וינסה לתת תשובות לשאלות הבוערות בנושא. יש לציין כי החקלאות הישראלית הינה מובילה עולמית בשימוש במים מושבים להשקיה, עם כ-90% מהשפכים המטופלים בישראל מושבים להשקיה חקלאית. עם זאת, קיימת מגמת התייקרות של תעריפי המים המהווים משאב מרכזי בסל העלויות של החקלאים – ועל זה ינסו הבכירים במשק ובחקלאות הישראלית לתת מענה.

"מדיניות משק המים בישראל מבוססת על עקרונות אחידות התעריפים, כיסוי עלויות המפיקים, וקיום משק מים סגור תקציבית", מסביר לוי. "מדיניות זו גוררת להתאמת תעריפי המים על בסיס 'טייס אוטומטי'. החקלאים נאלצים לספוג עליות במחירי המים, או לגלגל אותן אל הצרכן, תוך תחרות מול איום התוצרת המיובאת".

לוי הוסיף: "החקלאות הישראלית מהווה מרכיב חשוב בהגשמת הציונות ובאבטחת עצמאות תזונתית לתושבי המדינה, לפיכך יש למצוא דרכים לאפשר לחקלאים להתפרנס בכבוד, תוך שמירה על המשך התייעלות וחדשנות. על המדינה להמשיך לסייע בפיתוח והטמעת טכנולוגיות ישראליות אשר ייעלו את עלות משאב המים לחקלאי: טכנולוגיות יעילות לטיפול בשפכים ולהשבת קולחין, השקיה יעילה, טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות ועוד. כל אלו ישמרו על מעמדה המוביל של החקלאות הישראלית ושל השבת המים להשקיה בישראל".

המושב ייערך, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות – האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב – תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן