יום שישי, אפריל 26, 2024

פוסטים אחרונים

בינה מלאכותית בחקלאות הישראלית

שחר ניצן (37) וחבריו ממושב עין ורד בשרון ייסדו את פרוטספק, שמתהדרת בטכנולוגיה חדישה: כלים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים ניהול אופטימלי של מלאי הפירות בפרדס או במטע. בחודש הבא הוא יקבל בוועידת ישראל לחקלאות פרס כאחד מ-40 החקלאים המבטיחים בארץ

בינה מלאכותית היא לא משהו שחשבתם שנראה בענף החקלאות. רק שלמוח הישראלי, כמו שכבר למדנו, תוכניות משלו. תשאלו את שחר ניצן או את חברת פרוטספק שלו, שיכולה להתהדר בטכנולוגיה חדישה: היא מוכרת לשוק הפירות הבינלאומי כלים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים ניהול אופטימלי של מלאי הפירות בפרדס או במטע ורווחיות גבוהה יותר בסוף העונה.

פרוטספק נוסדה בשנת 2016 ע"י שלושה שותפים: רביב קולא, ניר מרגלית וניצן עצמו: איש הייטק, טכנולוג ואגרונום בהתאמה. ניר ושחר, בני מושב עין ורד בשרון, מגדלי הדרים במשרה מלאה גם כן. חקלאים, איך לא? שחר אף יכול להתהדר בהיותו דור רביעי לחקלאים בישראל.

החברה שמה למטרה לעזור ללקוחותיה להרוויח יותר כסף על הפירות שלהם ע"י נתונים מדויקים וכלים חכמים לניהול היבול. פרוטספק מונה כ-30 עובדים, בהם אגרונומים, מתכנתים ומדעני נתונים לצד אנשי אופרציה ומכירות הפזורים בישראל, ארה״ב , דרום אפריקה, צ׳ילה וספרד, כאשר במקביל מוצרי החברה נמכרים על ידי מפיצים באוסטרליה, ארגנטינה ומרוקו.

"מודה על הבחירה בי", אומר ניצן, שנבחר לאחד מ-40 החקלאים המבטיחים ויקבל פרס על כך בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה-4-5.1 במעלה החמישה בסמוך לירושלים. "יש לנו טכנולוגיה שיכולה לעמוד את מספר הפירות בתחילת כל עונה. דרך הכלים שלנו אפשר לחזות את התחזיות של היבול בסיום כל עונה. יבול זה לא רק לתת מספר, זה הרי מלאי וצריך לנהל אותו".

הפרס יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות – האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב -תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן