יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

החקלאית שמגדלת פטריות למניעת סרטן

שקד ברנע (36) ממושב בצת, המגדלת זני פטריות ייחודיים ואקזוטיים שעוזרים גם להורדת כולסטרול ובהפרעות קשב וריכוז, נבחרה לאחת מ-40 החקלאים פורצי הדרך בישראל. תזכה בפרס מיוחד בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה-5-6.1 במעלה החמישה

מעטים הם החקלאים בישראל המגדלים פטריות, מעטים עוד יותר הם אלו שמחליטים לגדל זנים מיוחדים. שקד ברנע היא כנראה היוצאת מהכלל. לא רק בהיותה חקלאית, אלא בהיותה זו שמגדלת, בין השאר, פטריות מזנים ייחודיים בישראל כמו ארינג'י, שיטאקה, מאיטקה, הריסיום ונמקו.

כל אותם סוגים הם למאכל, אבל גם בעלי סגולות מרפא. מהורדת כולסטרול, דרך טיפול בסרטן, אנמיה, מערכת העצבים, מוח ואפילו בהפרעות של קשב וריכוז. ברנע, המשמשת גם כיועצת בחברת פודטק "מאשפוד", נבחרה לאחרונה כאחת מ-40 הצעירות והצעירות פורצי הדרך בחקלאות הישראלית ותקבל את הפרס היוקרתי בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה 4-5 בינואר במעלה החמישה שליד ירושלים.

ברנע היא דור שני לחקלאים והחלה לנהל את החווה, אותה הקים אביה אחרי שהוא הלך לעולמו בשנת 2016. "תמיד הייתי עוזרת לו במשק, לפני ארבע שנים הצטרפתי גם לניהול ולעבודה השוטפת", היא מסבירה. "התחלנו כחווה אורגנית, היום אנחנו מוכרים פטריות בוטיק ברמה סטרילית גבוהה מאוד. יש אצלנו התייחסות לכל פטריה ופטריה".

את זני הפטריות המיוחדות והאקזוטיים מגדלת ברנע בחדרים מבוקרי אקלים בתהליך גידול חדשני. מחקרים בשנים האחרונות גילו כי אותם זנים שברנע מגדלת מעכבים צמיחה של תאים סרטניים. מחקרים בדקו את הפעילות האנטי סרטנית של פטריית המרפא מאיטקה, למשל, והראו שהיא מכילה רכיב ייחודי שנקרא D-Fraction, אשר נמצא במחקרים כבעל יכולת להקטין גידולים סרטניים.

בנוסף, אכילת פטריות נסוג הריסיום מראה, על-פי מחקרים אחרים, כי גורמת לגוף להתמודד עם סטרס סביבתי וסטרס ביולוגי ותומכת במערכת החיסונית של הגוף.

הפרס לברנע – ול-39 החקלאים הצעירים המבטיחים הנוספים – יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות – האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב – תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן