יום שישי, אפריל 26, 2024

פוסטים אחרונים

פרס אות החלוצים החדשים הוענק למזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח!

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח אמר: ״מודה לועדה שבחרה להעניק לי את האות. אני רואה בתפקידי כזכות וכשליחות למען כלל החלוצים אשר הקימו את המדינה ויישבו אותה וסימנו בכך את גבולות המדינה״

ועדת השיפוט של האיגוד הספרדי העולמי בראשות פרופ' אהרן ממן ,חתן פרס ישראל, בחרה להעניק את פרס אות החלוצים לשנים 2021 ו-2022 למזכ״ל תנועת המושבים וליו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח.

הועדה בחרה בכחמישים מקבלי אות החלוציות. בין מקבלי האות אמנים, משוררים וסופרים ,אנשי אקדמיה ואקדמאים ,אנשי תקשורת ,אישי ציבור בעבר ובהווה ,כולל חכים ושרים וראשי ערים וסגני ראשי ערים ,וכן אנשי עסקים ומנהלים בכירים במשק, ואנשי התיישבות ופעילי ציבור .

אות החלוצים מוענק לכל עידני החלוציות : החלוצים הראשונים פורצי הדרך בעידן החלוצים הראשונים עד שנת 1946 ,עידן החלוצים החדשים מייסדי ערי הפיתוח ומקימי ההתיישבות ושכונות הערים בעידן החלוצים החדשים עד שנת 1964 ועידן החלוצים הממשיכים המגשימים את המפעל החלוצי עד היום. האות מוענק לאישים כהכרה בתרומתם ובתרומת הוריהם למפעל החלוציו . במכתב שנשלח ליפרח נכתב: ״ועדת השיפוט בראשות פרופ אהרן ממן בחרה בך כמייצג את אחד מעידני החלוציות״.

הטקס התקיים השבוע בירושלים במעמד יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, שרת החינוך, דר יפעת שאשא ביטון, השרה לשוויון חברתי השרה מרב כהן וכן ראשי האיגוד הספרדי העולמי, הנשיא פרופ שמעון שטרית.

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח אמר: ״אני מודה לועדה על החלטתה להעניק השנה את האות עבור המפעל החלוצי לדורותיו ולי אישית כמייצג את המושבים ואת עידני החלוציות. אני רואה בתפקידי כזכות וכשליחות למען כלל החלוצים אשר הקימו את המדינה ויישבו אותה וסימנו בכך את גבולות המדינה. אותם החלוצים ובניהם ונכדיהם אשר עיבדו מעבדים את האדמות החקלאיות עד התלם האחרון, מתמודדים עם אתגרי החקלאות הקיימים והפשיעה החקלאית וממשיכים להתוות את הציונות, הערכים את ארץ ישראל היפה״.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן