יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

הפתעה: המרחב הכפרי עשוי להכריע את הבחירות

הקיבוצים והמושבים עלולים / עשוים לנפץ את תקרת הזכוכית ולהכריע בין הגושים.

רפורמה בחקלאות והורדת המכסים בשנה האחרונה גרמו לשינוי בדפוסי ההצבעה של המרחב הכפרי כולו.

ש״ס מתחזקת ואיילת שקד עשויה לקבל קרש הצלה דווקא מהקיבוצים ומהמושבים.

במשרד החקלאות לא הצליחו עם הביצים עם הירקות הקפואים, אז כדי להראות הצלחה ולהגיד 'הנה, עשינו משהו', מצאו את הילד הכי חלש ברחוב והרביצו לו"אומר ערטל טובין. "גידול השום בארץ עומד לפני הכחדה ממש כך זה ענף קטן, אז קל להתעלל בו.

לפני כחצי שנה הורידה ממשלת ישראל בבת אחת את המכס על יבוא השום. בשנים האחרונות עמד המכס של יבוא השום על 6.8 שקלים לק"ג. בשוק הישראלי סין היא שחקן חזק – עם שליטה על כ-50% מהמכירות שוק המקומי, עוד לפני ביטול המכס. השום הסיני, המכונה "שום בגרביים" הוא מוצר נחות ביחס לשום הישראלי , מכיוון שהשום סיני מגיע לישראל עמוס בחומרים משמרים ומלבינים, שמאריכים את חיי המדף שלו, אך מכיל עד פי חמישה פחות אליצין שאחראי על ריחו וטעמו המיוחדים של השום וגם על סגולותיו הבריאותיות.

רשתות השיווק מעדיפות את השום הסיני בגלל רווחיות גבוהה יותר ומאז הורדת המכס לא קונות כמעט את השום הישראלי .

עכשיו אני מתלבט אם לנעוץ או לא, ועכשיו זה הזמן לנעוץ. אבל יש לי כבר 1,600 טון שום במחסנים שאני אמור – במקרה הטוב לכאורה – להפסיד עליהם 'רק' שלושה שקלים לקילו. 90% מהנעיצות המתוכננות כרגע בארץ, לא מתרחשות, וזה אומר הכחדת ענף השום הישראלי.

הגענו למצב שלא מעניין אותנו שמאל או ימין מדובר במלחמה על הבית , אנחנו נבחר הפעם רק לפי שיקול של טובת החקלאות אחרת פשוט לא נתקיים״ אומר ערטל טובין מנכ״ל ״בננות החוף״ מגדל השום הכי גדול בארץ.

רפי סמית מנהל ‘מכון סמית’ טוען ש10% מהבוחרים חיים בממגזר הכפרי והם עשויים להכריע את הבחירות מאות אלפי בוחרים מהמגזר הכפרי השווה כ-12 מנדטים עשויים לבחור לא לפי המסורת ובמנותק מתפישתם הפוליטית.

אין הכרעה במאבק בין הגושים ודווקא ״הילד הכי חלש ברחוב ״ הולך כנראה להיות מי שיכריע את מערכת הבחירות הזו .

למשוב נודע שיש התגייסות כללית במרחב הכפרי והולך להיות אחוז הצבעה גבוה מאוד במרחב הכפרי , אחוז הצבעה שלא היה מעולם ללא אח ורע.

מפלגת ״כחול לבן״ בראשות בני גנץ ו״יש עתיד״ בראשות יאיר לפיד
השיגו ביחד כ6 מנדטים במרחב הכפרי תארו לעצמכם שהמנדטים האלה יעברו לגוש הימין?
אין ספק זו תיהיה הפתעה שאף אחד לא ציפה לה.

אמיתי פורת מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי לשעבר אומר למשוב: ״ההסכמות אליהם הגעתי עם איילת שקד יו״ר הבית היהודי יבטיחו תמיכה וחיזוק החקלאות והחקלאים בישראל.
אנו מוצאים אוזן קשבת במרחב הכפרי ומיד לאחר החג תיהיה פגישה חשובה מאוד עם פורום השישיה מנהיגי המרחב הכפרי ( ניר מאיר מזכ״ל התנועה הקיבוצית,שי חג׳ג יור מרכז המועצות האזוריות, עמית יפרח מזכל תנועת המושבים וי״ר התאחדות חקלאי ישראל, דובי אמיתי יו"ר התאחדות האיכרים בישראל, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, אבשלום( אבו) וילן מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל ויעקב בכר, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים.

בפגישה הזו אני מאמין ומקווה שנקבל את תמיכת המרחב הכפרי ועל ידי כך נעבור את אחוז החסימה״.

מוטי אלקבץ מזכיר ארגון מגדלי העופות תושב מושב ספסופה בצפון
“יש תופעה מאוד רחבה של בני המרחב הכפרי אשר בחרו כל השנים למפלגת העבודה או כחול לבן של גנץ ומתכוונים לבחור בבחירות הקרובות למפלגת ש״ס.
זו לא תופעת התחרדות, מדובר במאות אנשים או בני משפחותיהם שמתפרנסים מחקלאות והבחירה הפעם היא נטו משיקולים של תמיכה בחקלאות.

הרוב כאן מאוכזב ממפלגת העבודה ומכחול לבן שלא הצליחו לבלום את הפגיעה האנושה של הרפורמה בחקלאים בשנה האחרונה.

כנס נדיר : כנס של הליכוד במרחב הכפרי

יתרה מכך אפילו מצביעי ליכוד מסורתיים מתכוונים לבחור בש״ס מכיוון שבחירה בש״ס היא 100% תמיכה בבנימין נתניהו, אך בחירה בש״ס תבטיח שנוי במדיניות הממשלה כלפי החקלאים אם תורכב על ידי בנימין נתניהו שכן ש״ס תמכה בחקלאות ובחקלאים במשך עשרות שנים בצורה חדה וברורה״

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן