יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

דב חנין, יו"ר פורום האקלים הישראלי, מזהיר:"משבר האקלים מאיים על החיים של כולנו"

סוגיית התחממות כדור הארץ ושינוי האקלים תגיע לסדר היום של ועידת קלינטק 2022, שתתקיים ב-5-6.9 בבנייני האומה בירושלים. "אנחנו לא חלק גדול מהבעיה, אבל יכולים להיות חלק חשוב מהפתרון", טוען חנין

משבר האקלים והתחממות כדור הארץ הם מהאתגרים המשמעותיים ביותר שעומדים היום בפני האנושות. גלי חום קיצוניים, טמפרטורות גבוהות, שיטפונות בלתי מוסברים – דברים שגם בארץ אנו חווים לא פעם על בשרנו. סוגיית התחממות כדור הארץ ושינוי האקלים תיבחן כעת גם בישראל, כשתגיע לסדר היום של ועידת ותערוכת קלינטק 2022 שיתקיימו ב-5-6.9 בבנייני האומה בירושלים.

כבר לפני פחות משנה הודיע נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג על הקמתו של "פורום האקלים הישראלי", במטרה למסד מסגרת שתוביל את הדיון בנושא משבר האקלים ואת תפקידה של מדינת ישראל בהתמודדות עמו. מי שעומד בראש הפורום – ויהיה גם אורח בוועידת קלינטק 2022, הוא חבר הכנסת לשעבר, ד"ר דב חנין.

"אנשים חייבים להבין שמשבר האקלים לא קורה במקום אחר ובזמן אחר. זה לא משהו שקורה שם ובעתיד, אלא רלוונטי לחיים שלנו כאן ועכשיו", מסביר חנין. "הוא מאיים על החיים של כולנו. למשבר יש המון השלכות והוא רלוונטי ליכולת שלנו לגדל מזון ולהתנהל בביטחון במקום שאנחנו חיים".

יו"ר פורום האקלים הישראלי מציין כי כל אחד ואחד מתושבי ישראל יכול להירתם לעניין: "עם כל הגודל של האתגר, הכדור נמצא בידינו. גם בזירה העולמית וגם בזירה המקומית. ישראל היא מדינה קטנה, אנחנו לא חלק גדול מהבעיה, אבל יכולים להיות חלק חשוב מהפתרון. איך לייצר מגוון של פתרונות ישראלים, חברתים, טכנולוגיים, יצירתיים שגם יעזרו לנו לשפר את החיים כאן ועכשיו וגם יוכלו לעזור בעולם עם משבר האקלים".

לדברי חנין, בארץ יש מודעות לבעיות האקלים והתחממות כדור הארץ: "יש מודעות, הבעיה שאנשים לא יודעים מה אפשר לעשות ולכן לא מתעסקים בזה. הנה כמה הצעות: מעבר לאנרגיה שמש, שהיא כיום לא רק בטוחה

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן