שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

מנגו מעמק הירדן

גידול המנגו נשען בשנים האחרונות על פיתוחים טכנולוגיים המאפשרים לחקלאי לקבל מידע בזמן אמת על תנאי הקרקע ובכך לסייע לו בגידול ולהשביח את הפרי.

לכבוד יום המנגו הבין-לאומי שיתקיים ב-22.07 קבלו הצצה לגידול המנגו במטעי עמק הירדן ולטכנולוגיות החדשות שנכנסו.

לקראת עונת הקיץ החקלאים בעמק הירדן עבדו קשה כדי שנוכל ליהנות ממנגו טרי ואיכותי מתוצרת העמק.

החקלאים מדווחים כי מזג האוויר השנה התאים לגידול המנגו וסייע לו. החורף היה גשום ובאביב הטמפרטורות היו נוחות (מעל 14 מעלות) לשלב החנטה, השלב החשוב בהתפתחות המנגו. בזכות החנטה הטובה ישנה כמות גדולה ואיכותית של פרי.

אופן הגידול של המנגו התייעל עם השנים. כיום, החקלאים משתמשים בחיישנים הנמצאים על העצים, ומטרתם להציג תמונת מצב מלאה על תנאי הגידול: מצב הקרקע, הטמפרטורה, הרטיבות של האדמה ואף התכווצות והתרחבות של השורש שעלול להעיד על עקה (משבר). על פי הנתונים מהחיישן ניתן לדעת האם העץ צריך טיפול ואיזה טיפול מתאים לו.

למעשה החיישנים מאפשרים לגדל את הפרי בצורה נכונה וחסכונית במים ובמרווחי ההשקיה.

בבית האריזה של צמח שיווק משווקים תשעה זנים שגדלים בעמק הירדן: שלי, מיה, קנט, נועה, טומי, קיט, לילי ועומר. בכל יום אריזה עוברים בצמח מאות אלפי מנגואים, המשווקים בישראל ברשתות השיווק המקומיות והארציות תחת המותג צמח שיווק תוצרת חקלאית.

מנכ"ל צמח תוצרת, אופיר שורץ: "השנה תוכלו למצוא בשווקים זנים מגוונים ומתוקים של מנגו. אנו רואים עלייה בתוצרת החקלאית ובאיכות הפרי. המנגו נמצא על המדפים, קנו ותיהנו."

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן