יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

מרוקו וישראל – שיתוף פעולה טכנולגי

הסכם היסטורי בין מרוקו לישראל גם בתחומי הטכנולוגיות החקלאיות, ניהול מים והתפלת מים, מדבור, טכנולוגיות לעיבוד מזון ואנרגיות מתחדשות.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, חתמה בשבוע שעברבמרוקו על הסכם היסטורי בתחום הטכנולוגיה והמדע עם שר ההשכלה הגבוהה, המחקר והחדשנות של מרוקו.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו בין מדינת ישראל למרוקו, שייצר שיתופי פעולה במגוון רחב של תחומים שמעניינים את המדינות בעולם המדע והטכנולוגיה. בתחומים: בינה מלאכותית, טכנולוגיות חקלאיות, ניהול מים והתפלת מים, מדבור, טכנולוגיות לעיבוד מזון, ביוטכנולוגיה, אנרגיות מתחדשות, טכנולוגיות רפואיות ותעשיית התרופות, ערים חכמות ותעשיית הרכב, טכנולוגיית מידע, חלל, מדעי הרוח והחברה וסביבה.

כעת ייבנה צוות עבודה משותף של אנשי המקצוע משתי המדינות כדי ליישם את ההסכם הטכנולוגי. ההסכם כולל, בין השאר, מימון משותף של פרויקטים בתחום המחקר והפיתוח, סמינרים ומפגשים מדעיים. מדובר בהסכם שלישי בתחום הטכנולוגיה שחתמה שרת החדשנות עם מדינה מהסכמי אברהם, לאחר שלפני כמה חודשים חתמה השרה על הסכם בתחום החלל עם דובאי ועל ההסכם טכנולוגי עם בחריין.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "ממשלות חותמות על הסכמים, אבל אנשים עושים את השלום. אני מברכת על הזכות להגיע לאחר הסכמי אברהם למרוקו ולחתום על הסכם שיתוף פעולה חשוב בין המדינות. יחד נפעל לקידום אתגרים מתחום החלל, האנרגיה המתחדשת, טכנולוגיות מים, תחבורה, מדע, סביבה ובריאות".

שר ההשכלה הגבוהה, המחקר והחדשנות של מרוקו, עבדלטיף מיראווי: "ההסכם יאפשר לנו לטפח את שיתוף הפעולה בין האוניברסיטאות שלנו באמצעות תוכניות מחקר מדעיות משותפות, חילופי סטודנטים הדדיים, ובעזרת שיתוף ידע ביחס לשיטות עבודה מומלצות. אני משוכנע לחלוטין שהשותפות הזו תפתח פתח להזדמנויות גדולות יותר בעתיד".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן