יום חמישי, מרץ 28, 2024

פוסטים אחרונים

שיפורים בשטח

זרעים סינג'נטה גדרה ערכה יום פתוח שנה שנייה ברציפות הפקה מיוחדת וגדולה תצוגה מרשימה של גידולי שטח פתוח במושב חצב, בתצוגה הוצגו גם פיתוחים חדשים של גידולי שטח פתוח

היום הפתוח מתקיים כבר שנה שנייה ברציפות תצוגת זני שטח פתוח מספקת הצצה למגוון הגידולים הרחב שבו פועלת זרעים גדרה סינג'נטה בשנה שעברה, הציגה החברה פורטפוליו רחב של זני כרוב כרובית ברוקולי קישוא וחסה האירוע נחל הצלחה האירועים היו מאוד פוריים ומוצלחים והכוונה היא להפוך זאת למסורת מדי שנה.

ביום הפתוח השנה הוצגו הזנים המסחריים, והזנים בפיתוח של גידולי שטח פתוח. הוצגו 27 זנים הנפרסים על פני שבעה גידולים: כרוב, כרובית, חסה, ברוקולי, קולורבי, קישוא ואבטיח. בנוסף, המבקרים השנה יוכלו לצפות בכל זן בארבעה משתלים שונים, בהפרש של כשבוע בין כל משתל. זאת במטרה לאפשר למגדלים הבוחנים את הזן לראות את ההתנהגות וההתפתחות של כל זן בתאריכי שתילה שונים בתקופה זו.

האירוע התקיים במושב חצב שהינו מושב חקלאי מדרום לגדרה על כביש 40 במושב כ 1,300 תושבים, מרבית המשפחות מתפרנסות מחקלאות ולכן הבחירה של היום הפתוח באזור זה מתאימה לרוח המנשבת בחברת זרעים גדרה סינג'נטה, החשיבות של המפגש עם המגדלים ואנשי השטח הוא חיוני להתפתחות הענף כפי שציין ליאור קושניר, מנכ"ל זרעים גדרה סינג'נטה, בכנס שנערך שנה שעברה "היום אנחנו יכולים להראות למגדלים שלנו את החידושים והפיתוחים שיש לנו בעולם זני השטח הפתוח…והמטרה להראות מה הצלחנו לעשות עבור המגדל הישראלי מבחינת הפיתוח." השנה בדומה לשנה שעברה היום הפתוח נערך בשטחים החקלאים הפתוחים של מושב חצב. בחלקה של משפחת אלגבי והוצגו בו מספר גידולים כגון כרוב, כרובית, קולורבי, ברוקולי, חסה וקישואיים.

יום פתוח של זרעים גדרה סינג'נטה

למפגש הגיעו הצוות המקצועי של זרעים גדרה סינג'נטה ביחד עם אנשי השטח והאגרונומים בכדי לייצר חיבור וחיזוק קשרים בין הלקוחות ואנשי החברה גם אנשי השיווק והמטה וגם אנשי השטח.

האורחים הסתובבו בחלקה בין הערוגות התעניינו שאלו שאלות וגם נתנו רעיונות לגבי הגידולים, נוצר מפגש של סיעור מוחות פורה שמאשפר מצב של win win עבור כול המשתתפים. הכנסים החקלאים במהלך השנה במיוחד הנערכים על ידי אנשי מקצוע וותיקים ומנוסים מהווים קרקע פורייה לשיתופי פעולה, מצע נוח נעים ורגוע למפגשים חשובים של חיזוק קשרים, הזדמנויות לפיתוח מקצועי וכלכלי, מפגש המזמן אפשרויות למינילינג ויצירת קשרים עסקיים עם דמויות מפתח בענף כמו כן בזכות אותם כנסים המשתתפים מקבלים מידע ותכנים שעוזרים לחיבור חזק יותר למתרחש בשוק, אפשרות למציאת הזדמנויות עסקיות ומקום להביע דעה, חקלאים ומשתתפים שונים מביעים לרוב שביעות רצון גבוהה מקיומם של הכנסים זאת מכיוון שיש להם הזדמנות להכיר צדדים חדשים בתעשייה בנוסף האירוח השנה של זרעים גדרה סינג'נטה כלל קייטרינג משובח בתוך אוהל ענק המשתתפים גם נהנו ממזג אוויר מצוין שאפשר גם לטייל בהנאה בין הערוגות, כל אותם גורמים תרמו למפגש להיות חוויה של ממש.

בחלקות הוצגו בין השאר הזנים המובילים של זרעים גדרה סינג'נטה:

כרוב "פרוקטור סמס"- המאופיין על ידי אחידות גבוהה בהבשלה, זן בכיר עם מופע אחיד, דחיסות פנימית גבוהה ,טעם מתקתק, בגרות תוך 80-120 יום מזמן השתילה ושכבת כיסוי עבה ושעוותית.
כרובית הספייס סטאר גולד- המאופיינת על ידי ראש מוצק דחוס ואטרקטיבי, אחידות פרי טובה המאפשרת ניצולת גבוהה, עלי כיסוי טובים השומרים על לובן התפרחת בנוסף הזן הינו ותיק ומוכר בשוק.

בין הזנים שהוצגו ניתן היה לראות גם זנים חדשים ובפיתוח כרובית חדשה בשם אנדרומדה עם גנטיקה חדשה שאינה מצריכה שבירה של העלים וראש הכרובית שומר על צבעו הלבן גם בשמש. הוצג גם זן כרוב חדש מתאים לקיץ העונה לשם טריפריו הוצג קישוא חדש מתאים לקיץ, עם איכות פרי גבוהה, צלינדרי עם צבע אטרקטיבי.
הוצגו כרוביות בצבעים לא שגרתיים לא רק הכרובית הלבנה, הצבעים הייחודים של הכרוביות שהוצגו הן בשל מוטציות טבעיות, הכרובית יכולה להיות בצבעים שונים, כולל כתום. הכרובית הירוקה קיימת בצורת תפרחת גבנונית רגילה וגרסה מחודדת הנקראת Romanesco .כרובית בצבע סגול נובעת מנוכחות קבוצת נוגדי החמצון בשם אנתוציאנינים.

סינג'נטה פועלת לשיפור העמידות בפני מחלות ולהקל על העיבוד. בחברה פיתחו זנים בעלי מוצקות וגודל פרחים משופר, ובשנת 2005 השיקו את שני זני המכלוא הראשונים של כרובית העמידים בפני Clubroot-Clapton ו־Clarify.

יום פתוח של זרעים גדרה סינג'נטה

מנהל השיווק בזרעים גדרה סינג'נטה תמיר בסון תיאר חוויות מהיום "היום הפתוח מתקיים כבר שנה שניה ברציפות והשאיפה היא להתחיל מסורת של יום כזה בכל שנה, האורחים שהגיעו מכל שרשרת הערך החקלאים, משתלות, מדריכים, קניינים ונציגי רשתות שיווק . התרשמו הן מהזנים המסחריים המובילים שלנו, הן מהזנים החדשים והן מהמפגש עם אנשי החברה זו הזדמנות נהדרת לפגוש את החקלאים, לשמוע מהם פידבקים על הזנים והכל קורה באותו הזמן ובאותו היום שזה כיף גדול"

מה הייחודיות של היום הפתוח?

"היום הפתוח התקיים אצל המגדלים שלנו במושב חצב, היום התמקד בגידולי בשטח פתוח ואפשר לנו להציג את סל המוצרים העשיר שקיים בחברה. כמו כרוב כרובית ברוקולי קולורבי חסות קישואים.

בתוך הגידולים הצגנו מגוון של מוצרים כמה סגנונות של כרובית לבנה, כרובית סגולה, כרובית ירוקה, כרוב אדום ולבן קישואים שמתאימים לעונות שנה שונים עם סגמנטים שונים. קישוא יותר ירוק ויותר צילנדרי, חסה רומית וחסה איסנברג גם זנים מסחרים וגם זנים שנמצאים בניסיונות שמיועדים להיכנס לתפוצה מסחרית בקרוב ובנוסף זנים שאחנו מעוניינים להיכנס לבדוק אותם ולהיכנס לשוק כמו למשל הקולרבי.

הגידולים שהצגנו מתהדרים באיכויות מאוד מאוד גבוהות יבולים טובים, חיי מדף ארוכים ,עמידויות שונות כל זן וזן יש את היתרונות הייחודים שלו."

מה ערך המוסף שהתקבל מהיום הפתוח?

"הזדמנות לחזק את הקשר עם המגדלים מכל הארץ ועם אנשי המקצוע שעוסקים בתחום

אפשרות לשוחח לשמוע את החוויות והתרשמות שלהם מהזנים ולספר ולהכיר להם את פעילות החברה, איכות הזנים שהחברה מציעה בנוסף לשירות אישי שהלקוח מקבל מאנשי מקצוע מומחים.

החקלאים מספרים מה הם מחפשים וצריכים אנחנו מקשיבים לבקשות להערות לשיפורים שמציעים הלקוחות שלנו.המטרה שלנו להביא ערך אמיתי למגדלים שלנו בעזרת גנטיקה חדשה ומשופרת ביחד עם טכנולוגיות חדשות ובעזרת צוות האגרונומים שלנו שנותן שירות אישי לחקלאי."

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן