יום חמישי, מרץ 28, 2024

פוסטים אחרונים

קבוצת חיפה בשת"פ עם החווה החקלאית דימונה

"כמו שהוצאנו מדימונה את יוסי בניון כך נוציא בעתיד את המדענים והחוקרים הבינלאומיים הבאים"
כך אמר ראש עיריית דימונה, ביום חשיפה מיוחד שהתקיים בחווה החקלאית בעיר בו הוצגה לראשונה המערכת פרי שיתוף הפעולה עם קבוצת חיפה, בעזרתה יעמיקו התלמידים בעיר בחקר החקלאות המדייקת.
יו"ר דירקטוריון קבוצת חיפה ד"ר אריאל הלפרין הוסיף "תוכנית הלימודים והמערכות שנבנו כאן בחווה, יפתחו את הדלת לעולם המדע עבור ילדי האזור ואנו נעשה הכל כדי לתמוך בכך."

"שיתוף הפעולה שלנו עם קבוצת חיפה פה בחווה החקלאית, חשוב ומביא ערך כפול." כך פתח את דבריו בני ביטון ראש עיריית דימונה בסיור מיוחד שקיים בחווה החקלאית עם ראשי קבוצת חיפה להצגת פירות שיתוף פעולה ייחודי שנרקם בין עיריית דימונה לחברה המתמחה בפיתוח מוצרים של חקלאות מדייקת. "לצד המערכת המרשימה שהוקמה פה, הידע הנרחב שהביאה הקבוצה הודות למומחה שהוצמד לחווה על מנת לבנות יחד את תכנית הלימודים שתשרת את תלמידי האזור היא ערך שלא יסולא בפז." הוסיף ביטון. את הסיור שהתקיים במקום הובילו יחד יוסי סופר אגרונום הקבוצה ואפרת שחר מנהלת החווה החקלאית שעמלו בחודשים האחרונים על הקמת המערכת וביסוס תוכנית הלימודים שתלמידי העיר יזכו לקחת בה חלק.

המערכת שאין כדוגמתה בארץ נתרמה כולה על ידי קבוצת חיפה, תאפשר הזרמת תרכובות דשנים שיבחרו על ידי התלמידים בחווה ויגיעו לצמח מ 7 חביות דשנים שהותקנו במקום. התלמידים יקיימו ניסויים במהלכם ישתלו ויבדקו באמצעות קבוצת ביקורת את השפעות התרכובות השונות על אופן גדילתו של הצמח בשלל פרמטרים כגון: צבע, גובה, עובי ועוד. מערכת זו תאפשר לתלמידי בתי הספר המגיעים לחווה להעמיק את לימודיהם בכל הנוגע לגידולים חקלאיים ובכך תפתח בהם סקרנות, חשיבה מדעית ואת מיומנויות החקר.

יו"ר דירקטוריון קבוצת חיפה ד"ר אריאל הלפרין התרשם ואמר "חקר המדע הוא ההזדמנות לפריצת גבולות והפתח לסיכוי שווה בעולם המחר. תוכנית הלימודים והמערכות שנבנו כאן בחווה, יפתחו את הדלת לעולם המדע עבור ילדי האזור ואנו נעשה הכל כדי לתמוך בכך."

מוטי לוין מנכ"ל קבוצת חיפה הוסיף מטעם הקבוצה ""הרוח הישראלית הפועמת בקבוצת חיפה משלבת בין שני העולמות: מצד אחד פיתוח החקלאות ושמירה על הסביבה באמצעות פתרונות חדשניים, מצד שני תרומה מתמשכת לקהילות בסביבתן אנו פועלים. אנחנו רואים פה את התוצרים וגאים לתרום מהידע וניסיון רב השנים שלנו בקבוצה ממנו יהנו תלמידי העיר. אנחנו שמחים על השותפות עם עיריית דימונה, והזכות שיש לנו בקידום תחום החינוך ומיומנויות המחקר כבר מגיל צעיר."

בהמשך הסיור הגיעו המכובדים ביניהם גם ראש מנהל החינוך בעיריית דימונה מקס פרץ,

נטלי סיפדו, סמנכ"לית משאבי אנוש קבוצת חיפה, מנהלת משאבי אנוש במפעל חיפה נגב טכנולוגיות, נעמי ברגיל לטקס גזירת הסרט מעל המערכת. בהמשך התרכזו כולם בכיתת הלימוד המשופצת במקום שם הסבירה מנהלת החווה החקלאית הגב' אפרת שחר, על הניסויים והמחקרים שהתלמידים צפויים לערוך באמצעות המערכת לפי החלוקה לקבוצות גיל. בכך יזכו תלמידי בתי הספר בעיר להחשף עוד לעולמו המדעי הנוגע לתחומי הביולוגיה והכימיה וכך יהנו מאפשרויות רבות יותר ללמוד ולהתקדם בתחום זה המשלב בין שני המקצועות. בסיום דבריה הפתיע מוטי לוין את מנהלת החווה בכך שהתחייב בפניה כחלק מהמשך שיתוף הפעולה בין החברה לעירייה להקים מנהרת גידול נוספת במקום שתתמחה בחקר גידולים הידרופונים.

את הסיור סיכם ראש העיר "אני מודה לקבוצת חיפה על השותפות בפרוייקט זה והמהירות בה התבצעו הדברים. אין זה סוד שכראש עיר בישראל בכל הבטחה שמגיעה לפתחי אני בוחן בזהירות את יכולת הביצוע. מדובר על שיתוף פעולה מרגש ואני בטוח שבזכותו העיר דימונה תייצא את המדענים והחוקרים הבינלאומיים הבאים בדיוק כמו שייצאנו לעולם את יוסי בניון."

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן