יום חמישי, מרץ 28, 2024

פוסטים אחרונים

נזקים גדולים למגדלי גפן היין

נזקי החורף החם בשנה החולפת גרמו להפסדים גדולים הקרן לנזקי טבע שילמה למעלה מ-5 מיליון ש"ח

הכדורגלן אלון מזרחי אמר פעם, במשפט שהפך לקאלט, ש"לא היה לי מה להוכיח והוכחתי את זה על המגרש". גם החורף האחרון הוכיח שוב את מה שכנראה כבר לא צריך להוכיח: משבר האקלים כאן והוא גורם לתופעות קיצון עוצמתיות ולנזקים גדולים לגידולים החקלאיים. חורף 20/21 אופיין בעצירות גשמים ארוכה מאוד במהלך חודש ינואר ובהמשך בטמפרטורות גבוהות מהממוצע. מנות הקור הכרחיות להתפתחות תקינה של גידולים רבים, ובמיוחד של פירות הקיץ. אחד הענפים שסבלו מהחורף החם היה ענף גפן היין. את תוצאות המחסור במנות הצינון ראינו בהמשך השנה, בפחיתה משמעותית בהיקפי התוצרת. כפי שהיטיבה להגדיר גלית בוט, כורמת מיקבי רמת הגולן: "השנה הבנו שללא קנט היינו ב'ברוך' רציני מאוד. קנט היא חגורת הבטיחות לשקט נפשי על מנת שנוכל לצאת כל בוקר ולעשות את הכי טוב". ואכן, בשנה החולפת בלבד שילמה קנט למגדלי גפן היין למעלה מ-5 מיליון ש"ח, ובסה"כ למעלה מ-14 מיליון ש"ח בשלוש השנים האחרונות.

במטרה לספק רשת ביטחון דינאמית ולמזער את היקף הנזקים למגדלי גפן היין, בביטוח המתחדש בימים אלה הכניסה קנט שורה של שיפורים והרחבות שהתגבשו בשיתוף עם מועצת גפן היין והיקבים. בביטוח אסונות טבע ליבולים נוספה רמת ביטוח נוספת שבה ההשתתפות העצמית במקרה של נזק תעמוד על 15% בלבד מהיבול המבוטח. היבול המבוטח בביטוח נזקי טבע ובביטוח אסונות טבע יהיה זהה. ניתן יהיה להגדיל את סכום פיצוי המירבי כך שיתאים לאופיו של כל כרם ונוסף כיסוי ביטוחי לסיכון נגעי הסגר במסגרת ביטוח אסונות טבע. כמו כן, השנה ניתן לבטח גם כרמים המיועדים לשמיטה בביטוח אסונות טבע לעצים.

ביטוח נזקי הטבע מתבסס על יבול נורמטיבי. בהמשך לדיונים עם מועצת גפן היין, היבול הנורמטיבי עודכן השנה והורד במרבית הזנים. ניתן להגדיל את היבול המבוטח לכל זן וחלקה בנפרד על ידי הצגת נתוני השיווק עבור ארבע עונות הגידול הרצופות 2017-2020. הנחת העדר תביעות תחושב עבור כל זן בנפרד.

ביטוח אסונות טבע לכרמים מניבים מכסה נזקים אקלימיים שאינם מכוסים בביטוח נזקי טבע וכן נזקי מחלות ומזיקים לפרי שפגיעתם הינה בהיקף אזורי הגורמים לנזק כמותי ליבול. הביטוח מכסה גם אסונות טבע לגפנים וביטוח כנגד נגעי הסגר. הביטוח לכל זן בנפרד יתבסס על יבול נורמטיבי או על ממוצע היבולים של המגדל בשנים 2017-2020 אך לא יותר מהיבול המבוטח במסגרת ביטוח נזקי טבע. הביטוח לכרמים לא מניבים מכסה נזקים אקלימיים שעשויים להיגרם לכרמים טרם הנבה. בקנט ממליצים לבטח כרמים לא מניבים בסמוך לנטיעה בכדי לקבל כיסוי מלא לכרם.

במסגרת חידוש הביטוח ניתן להגדיל את סכומי הפיצויים המירביים הן בביטוח נזקי הטבע והן בביטוח אסונות הטבע ובכך להתאים טוב יותר את הביטוח לצרכים האישיים של כל מגדל. השנה קנט הגדילה את סכום השיפוי בביטוח נזקי טבע ואסונות טבע וכאמור, סכום השיפוי בשני הביטוחים יהיה זהה.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן