יום שישי, אפריל 26, 2024

פוסטים אחרונים

אנרגיה מתחדשת בעיקוב

בגלל הקורונה חברות האנרגיה מבקשות דחיה מרשות החשמל עקב משבר הסחורות נקלעו לעיכובים של כחצי שנה בסיום הפרויקטים

הדברים נאמרו בדיון שיזמו ח"כ אבו שחאדה וטל – שביקשו מרשות החשמל להתחשב ולדחות את מועדי החיבור; סמנכ"ל רשות החשמל: אנחנו עם היד על הדופק אבל לא נאפשר דחייה אוטומטית; ח"כ מגן תלם קראה לצדדים להגיע להבנות והודיעה כי הוועדה תעקוב אחר הנושא
ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום לדיון שעסק בצורך לארכה במכרזי מאגרים של רשות החשמל, לנוכח משבר אספקת הסחורות הגלובלי. הדיון התקיים לבקשת חברי הכנסת סמי אבו שחאדה ואלון טל, שהסבירו כי כדי לעמוד בלוחות הזמנים וביעדי הממשלה ליצור חשמל מאנרגיה מתחדשת נדרשת התחשבות של רשות החשמל בעיכובים בהגעת סחורות כתוצאה ממשבר הקורונה.

ח"כ אבו שחאדה הוסיף כי בגלל הקורונה החברות נקלעו לעיכובים של כחצי שנה בסיום הפרויקטים, וכדי לסייע למשק הזה להיות יציב ויעיל צריך לאפשר להם ארכה של שישה חודשים. ח"כ לימור מגן תלם, שמילאה את מקומו של היו"ר, שאלה האם ניתנו ארכות קודמות. ח"כ טל התייחס לכך ואמר כי רשות החשמל נתנה בעבר ארכה של שישה חודשים, אבל עדיין יש בעיה. הוא הוסיף, כי כולם מבינים שהעולם כולו נמצא במשבר אקלימי ובמרוץ נגד הזמן להפחית משמעותית את פליטת גזי החממה, אך עם זאת משבר הסחורות פוגע בחברות ובעתיד עלול לפגוע ביכולת לעמוד ביעדים.

מנכ"ל איגוד חברות האנרגיה המתחדשת, איתן פרנס, אמר כי רשות החשמל נתנה ארכות במשורה, שלוש ארכות של 60 ימים כל אחת. זאת בעוד ממשלת פולין אישרה ארכה של שנה שלמה. "הלוואי ונקבל חצי מהגרייס שניתן למפעלי ים המלח או לחברות הגז", אמר פרנס. מנכ"ל גרינטופס נטו, דני דנן, הוסיף כי משבר הסחורות העולמי לא הולך לעזוב אותנו, והחברות זקוקות לאוויר לנשימה בשביל לעמוד ביעדים. לדבריו, רשות החשמל הוציאה מכרז והשאירה את היזמים להתמודד לבד בשטח מול כל הבעיות.

סמנכ"ל רשות החשמל, עוז לוי, אמר כי דחייה לא בהכרח עוזרת לקידום אנרגיה מתחדשת, ולפעמים משיגה את המטרה ההפוכה. הוא הוסיף כי היזמים ניגשו למכרזים כשידעו מה לוחות הזמנים והתנאים, והארכה משמעותה שפחות חשמל מיוצר מאנרגיה מתחדשת ויותר בגז מזהם. עוד אמר לוי כי הארכה פוגעת גם ביזמים אחרים שהפסידו במכרזים ויכולה להוביל יזמים להסתמך עליה במכרזים הבאים. לוי אמר כי 85% מהספק הגגות עומד בלוחות הזמנים, והמועד האחרון למכרז המאגרים הוא רק עוד 5 חודשים. הוא הבהיר כי הרשות נמצאת עם היד על הדופק ובוחנת את המצב בשטח, אך לא תאפשר הארכות באופן אוטומטי.

ח"כ מגן תלם סיכמה את הדיון ואמרה כי אין ספק שמשבר הקורונה נותן את אותותיו. היא הוסיפה כי רשות החשמל נתנה כבר שלוש ארכות, ואמרה כי היא לא חושבת שאפשר לכפות עליה מתן ארכה נוספת. עם זאת, ח"כ מגן תלם ביקשה מיוזמי הדיון, יחד עם נציגי היזמים, לשבת עם רשות החשמל בניסיון להגיע להבנה ולעדכן את הוועדה. היא הוסיפה כי הוועדה תעקוב אחר הנושא ותפעל לפי הצורך.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן