שבת, אפריל 20, 2024

פוסטים אחרונים

פורר: ״בקיץ כל משפחה בישראל תהנה משפע וממבחר של פירות וירקות במחירים הוגנים״. שבעה חברי כנסת מהקואליציה: ״המהלך יפגע בחקלאות ובשלמות הקואליציה״

כמה שעות לפני שבת בניוזלטר של שר החקלאות עודד פורר, מבטיח השר שהרפורמה הגדולה בחקלאות תביא שינוי גדול במחירי הפירות והירקות.
השר מבטיח גם מבחר ושפע שכל משפחה תרגיש כבר בקיץ.

"יום שישי הגיע, ורגע לפני הקניות האחרונות לשבת אני שמח לבשר לכם שהתקדמנו עוד צעד בדרך להוזלת מחירי הפירות והירקות, שעלו ביותר מ-80 אחוזים בשנים האחרונות!

יחד עם שר האוצר ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פרסמנו אתמול טיוטת צו להפחתות המכסים על פירות וירקות לעיון הציבור והחקלאים, ובשבועות הקרוביםנמצה את המו"מ לקראת חתימתו.

זהו עוד צעד ברפורמה הגדולה בחקלאות, ואני בטוח שבקיץ הקרוב הצרכן הישראלי ירגיש אתהשינוי המשמעותי בכיס, וכל משפחה בישראל תוכל שוב ליהנות משפע ומבחר של פירות וירקות במחירים הוגנים."

מתוך דף הפייסבוק של שר החקלאות עודד פורר
מתוך דף הפייסבוק של שר החקלאות עודד פורר

אבשלום (אבו) וילן:

״הבעיה הגדולה של השרים ליברמן ופורר הינה כי בניגוד להבטחותיהם במערכת הבחירות על תוכנית אב ל עשרים וחמש שנה וחזון חדש הם מנהלים מדיניות קצרת טווח שעיקרה התחנפות עקרה למולך הוד מעלתו הצרכן מבלי לקחת בחשבון את שאר נתוני המישוואה:מה תעשה הורדת המכסים לגידולים השונים? מ יגדלו באזורי הגבול כעווף עזה גבול הלבנון הגליל העליון ורמת הגולן וכו.
כבר לפני שבע שנים הצענו לממשלה להכין תוכנית כוללת למעבר לתמיכה ישירה במודל האירופי ונדחנו בשלילה.

רק לפני יומיים ישבנו עם שר החקלאות ומנכלית משרד החקלאות והצגנו להם תוכנית במסגרת המשא-ומתן לגיבוש הסכם כולל שתבטיח את כל אזורי הגבול מחד ותאפשר פיצוי הוגן בהתאם לשיעור הורדת המכסים. כדי שזה יקרה צריך להפרד מעקרון הפיצוי המכני של 100 ש״ח לדונם ולקבוע עקרון של הורדת מכסים מדורגת.

שר החקלאות ביקש שנכין נוסחה והתחייבנו להביאה לדיון בים שני הקרוב.

בבוקר של יום חמישי התעוררנו לשחר של רמיה. השרים הודיעו כי הם מורידים המכסים באופן חד צדדי ומוציאים אותם לשימוע.

בעת העברת התקציב בכנסת התחייבו ליברמן ופורר לחברי הכנסת של השדולה החקלאית כי יגבשו הסכם עם ההנהגה החקלאית ועל כך עבדנו בשבועיים האחרונים. מי שבוחר בדרך עקומה סופו שיפול לתהום
אנחנו הודענו על הפסקת הדיונים לעת הזאת והכדור כעת בידי חברי הכנסת וראשי מפלגות של הקואליציה״

אבו וילן מזכל התאחדות חקלאי ישראל
אבו וילן מזכל התאחדות חקלאי ישראל

דובי אמיתי: ״הנהגת החקלאים עומדת כאיש אחד נגד המהלך״

" הפרסום המוקדם של הצווים בדבר ביטול המכסים על יבוא התוצרת החקלאית נועד לייצר לחץ על מנהיגות מהחקלאים ועומד בניגוד מוחלט למוסכם עם שרי האוצר והחקלאות לקיים מו"מ בנושא.
הנהגת החקלאים התכנסה אתמול (חמישי) ועומדים כאיש אחד כנגד המהלך.
במקביל, תיאם דובי אמיתי יו"ר המגזר העיסקי עם כל הארגונים הכלכליים שהם תומכים בחקלאים בהתנגדותם לרפורמה במתכונת הנוכחית.
בו זמנית פועל הלובי החקלאי בכנסת לעצירת המהלך.

דובי אמיתי יו"ר התאחדות האיכרים בישראל
דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל

התגובה של מטה המאבק של החקלאים

בתוך כך פרסמו נציג מטה מאבק החקלאים הכולל את שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי , אבו וילן מזכל התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ ר התאחדות חקלאי ישראל, ניר מאיר מזכ״ל התנועה הקיבוצית, דובי אמיתי יו"ר התאחדות האיכרים בישראל, יו"ר נשיאות המגזר העסקי הודעה משותפת ביום ה׳:

חברים וחברות מסיעות בקואליציה במכתב דחוף לראשי המפלגות בעקבות ההפרה הבוטה של ההתחייבות הקואלציונית של שרי האוצר והחקלאות:

"מהלך שיחייב אותנו לנקיטת פעולות חד צדדיות גם מצידנו, כחברים וחברות המבינים את חשיבות שלמות הקואליציה, אנו קוראים להתערבותכם המיידית במשבר הקואליציוני החריף המתפתח״

ביום ה׳ שלחו קבוצת חברי וחברות קואליציה שונות מכתב דחוף במטרה לבלום את הפעולות החד צדדיות אותן צפוי שר החקלאות לבצע מחר, שעשויות לפגוע באופן משמעותי בחקלאות הישראלית ובשלמות הקואליציה.

על המכתב המצ"ב חתומים סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, סגן שר הכלכלה יאיר גולן, יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק, יו"ר ועדה מיוחדת לפניות ציבור, יעל רון בן משה, יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, ח"כ ענבר בזק, וח"כ נירה שפק

שבעה חברי קואליציה שלחו לשרים מכתב: "המהלך יפגע בחקלאות ובשלמות הקואליציה"

מכתב חברי הכנסת לראשי מפלגות הקואליצה

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן