יום שישי, אפריל 26, 2024

פוסטים אחרונים

לאחר שאיבדה אבא, סבא ודוד בחודש שני התגייסה להציל את הרפת המשפחתית :

"משלבת עם הקרירה, זו הצוואה של אבא"

בשיא תקופת הקורונה לפני כשנה נדבקו חמישה מבני משפחת שמקה בקורונה, שלושה מהם שילמו בחייהם: אליהו (77) הסבא של שני, אברהם (52) אביה של שני ורחמים (58)דוד של שני וכל זאת בפחות מחודש, הארוע המטלטל הזה הוביל את שני שמקה בת ה-25 לשנות את כל חייה ולהתגייס להציל את הרפת המשפחתית וזאת בשילוב עם הקרירה ברשות שדות התעופה. כעת היא נבחרת לאחת מ-40 הצעירים המבטיחים בחקלאות ותזכה לכבוד הגדול בוועידת החקלאות של ישראל ב 8-9.12.

עד לפני כשנה שני כלל לא הייתה מגיעה לרפת המשפחתית שהוקמה בשנת 1951 ע"י סבא רבה של שני שקיבל מהסוכנות 3 פרות. היום הרפת כוללת מערכת ממוחשבת, 170 פרות ו -69 עגלים לפיטום ומניבה 1.3 מיליון  ליטר חלב בשנה.

הטרגדיה המשפחתית המחרידה שינתה את מסלול חייה של שני שלקחה על עצמה את המשך דרכו של אביה. בפרק זמן של חודש אחד בלבד איבדה שני את הסבא, אבא והדוד לנגיף הקורונה. "כשאבא חלה הוא בכלל לא חשב בכיוון של מוות, אבל הוא ביקש ממני לסייע לדוד שלי אשר ברפת, אז חשבנו שמדובר בכמה שבועות עד שכולם יתאוששו ויחזרו לעבוד ברפת שלנו במושב אחיסמך" משחזרת שני, "לאחר שאבא נפטר היה לי ברור שאני ממשיכה את דרכו ומצטרפת לאשר ברפת".

שני בעבודה במשק, אלבום פרטי

שני לא הסכימה לוותר על עבודתה ברשות שדות התעופה ומצאה דרך לשלב בין הקרירה לצוואת אביה. העבודה ברפת לא פשוטה ובנישה חקלאית זו מעט מאוד נשים פעילות אך גם זה לא הרתיע את שני: "אני מצד אחד ליידי עם ציפורניים וכו' אבל מצד שני לא חוששת להכנס לרפת לעבוד ולהתלכלך".  על הארוע הקשה שחוותה משפחתה אמרה: "לאבא בחודש אחד אבא סבא ודוד זה בלתי נתפס, קשה מאוד. מבחינתי הרפת הייתה הצוואה של אבא והיה לי ברור שאגיע לכאן. אפילו בשבעה היה צורך לקום ולחלוב, לדאוג לאוכל, להמלטות ועשינו את זה. אני מצליחה לשלב עם העבודה שלי באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות לנו לדעת מרחוק 24 שעות ביממה מה קורה ולנטר"

כעת בוועידת ישראל לחקלאות שתתקיים ב 8-9.12 החליטו לבחור בשני לאחת מבין 40 הצעירים המבטיחים בחקלאות. חיים אלוש מנכ"ל הוועידה מציין: "שני נכנסה לרפת ברגע לא פשוט ומהר מאוד הכניסה טכנולוגיות חדשות, הגדילה את תנובת החלב ברפת ומבחינתנו מסמלת את הדור הבא של החקלאית המשלבים בין נמרצות, אידאולוגיה, טכנולוגיה וציונות".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן