יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

אלי שריר נגד רמי לוי וההפך

בעקבות פוסט שכתב מזכיר ארגון מגדלי הדגים , רמי לוי הגיש תביעת מיליונים. שריר : "התביעה נמחקה", לוי: "כתב תביעה מתוקן יוגש בקרוב לבית משפט השלום"

נמחקה תביעת לשון הרע על סך 6.5 מיליון שקלים, שהגיש רמי לוי כנגד אלי שריר

באופן חריג, הורה בית המשפט המחוזי בחיפה (יום ה' 9.9.21), על מחיקת תביעת לשון הרע על סך 6.5 מיליון שקלים, שהגישו רמי לוי ורשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה בע"מ נגד אלי שריר מקיבוץ מירב  ופסק: "מחיקת התביעה, תחת העברתה לבית המשפט המוסמך, תעודד מדיניות רצויה, שתצמצם התופעה של הגשת תביעות מוגזמות ומופרזות". שריר: "אחרי שנה ארוכה של לא מעט לילות בלי שינה, אני יכול לומר לכל החקלאים בישראל – הגיע הזמן להפסיק לפחד".

לאחר שהגיש בספטמבר 2020 תביעת לשון הרע על סך 6.5 מיליון נגד אלי שריר, חבר קיבוץ מירב, ביקש רמי לוי בחודש מאי השנה לתקן את סכום התביעה ולהפחית אותו ל- 1.2 מיליון ₪, אולם בית המשפט פסק ביום ה' האחרון (9.9.21), בצעד חריג, כי התביעה תימחק על הסף, וקבע כי התביעה הוגשה מלכתחילה על סכום מופרז, בכל קנה מידה, כי לוי לא הביא כל ראיה או אסמכתא לתמיכה בנזק עקיף שנגרם לו וכי גם לאחר בקשתו להפחית את סכום התביעה, עדיין מדובר בסכום שהינו "לא פרופורציונאלי ומוגזם".

התביעה הוגשה בעקבות פוסט שפרסם שריר בדף הפייסבוק הפרטי שלו, ובו הוא מתאר כיצד אנשי קבוצת רמי לוי שחתמו על הסכם רכישה, פסלו משלוחי עגבניות שגודלו בקיבוץ מירב, בטענה שהם אינם ראויים למאכל, זאת למרות שמאוחר יותר, אותן עגבניות שנפסלו לכאורה נמכרו כסוג א' לסיטונאי אחר. שריר קבל על המצב בו תוצרת חקלאית ישראלית מעורבבת בנקודות המכירה עם תוצרת מיובאת, כגון עגבניות מטורקיה וקרא לצרכנים להעדיף תוצרת חקלאית מקומית.

רמי לוי ורשת שיווק השקמה הגישו תביעת לשון הרע נגד שריר  ובקשו כי בית המשפט יורה על הסרת הפוסט והתנצלות. כאמור, בפסק דין שניתן ביום ה' האחרון קבע בית המשפט המחוזי בחיפה כי התביעה תימחק והטיל על רמי לוי ושיווק השקמה לשלם לשריר הוצאות משפט בסך של 35,000 ₪.

בהחלטתה כתבה כב' השופטת עפרה אטיאס: "התביעה שבפנינו הוגשה מלכתחילה על סכום מופרז, בכל קנה מידה, בסך של 6.5 מיליון ₪, וזאת אף שהתברר לאחר תקופה קצרה, כי הנזקים הישירים, אינם עולים, לפי טענת התובעים עצמם, ע"ס של 300,000 ₪. מחיקת התביעה, תחת העברתה לבית המשפט המוסמך, תעודד מדיניות רצויה, שתצמצם התופעה של הגשת תביעות מוגזמות ומופרזות. לא אכחד, העמדת התביעה מלכתחילה ע"ס של 6.5 מיליון ₪ מעוררת תהיות באשר לטעמים ולשיקולים העומדים ביסוד מהלך זה, בפרט על רקע פערי הכוחות הכלכליים בין הצדדים". השופטת אטיאס אף הוסיפה וקבעה כי "הבקשה לתיקון התביעה אינה נתמכת ולו בבדל ראיה ביחס לפגיעה במוניטין".

עו"ד גיל עוז, ממשרד עוז לוטן, עינב ושות' שייצג את שריר: "ניגשנו לתיק הזה בראיה כוללת, לפיה מדובר בעוד מרכיב במאבק על החקלאות הישראלית. החקלאים לא נאבקים רק על הזכות להתפרנס בכבוד אלא גם על הזכות להשמיע את קולם בדיון הציבורי. יש מי שחשב שהגשת תביעה על סך 6.5 מיליון ש"ח נגד חקלאי כמו אלי שריר תביא להעלמת הביקורת כנגדו, אבל בית המשפט חשב אחרת. פסק הדין הוא ניצחון משפטי חשוב, אבל חשוב מכך הוא המסר העולה ממנו לחקלאים: אל תיכנעו ואל תורידו ראש בפני תביעות מופרזות ומוגזמות. החלטת בית המשפט לסלק את התביעה על הסף, באופן חריג, מאותתת כי לא יאפשר לעשות שימוש בהליכים משפטיים מסוג זה".

אלי שריר: "פסק הדין הזה הוא קודם כל הקלה מאוד גדולה עבורי, אישית. אף אחד לא רוצה להתעורר בוקר אחד למציאות שבה הוא נתבע בהיקפים עצומים כאלה, על ידי גורם כל כך חזק במשק הישראלי. לצערי אני לא החקלאי היחיד שמוצא את עצמו במאבק בו הוא נמצא בנחיתות תחת פער כוחות משמעותי ותוך ניצול העובדה שאנחנו, החקלאים, הננו החולייה החלשה ביותר בשרשרת.

קיבלתי החלטה ללכת עד הסוף במאבק על האמת. זה לא פשוט כשמולך עומד גוף כל כך חזק, אבל ההחלטה הזו הוכיחה את עצמה. לאורך כל התקופה קיבלתי תמיכה מחקלאים רבים ומגורמים בהנהגה החקלאית ולשמחתי, בית המשפט קיבל את טענות ההגנה שלנו. אני רואה בפסק הדין הזה אמירה חשובה מאוד לכל החקלאים בישראל – הגיע הזמן להפסיק לפחד".

תגובת רשת רמי לוי שיווק השקמה:

"תגובת הנתבע ובא כוחו משקפת נכונה את התנהגותו של הנתבע שכעת קולו נשמע כזעקת הקוזאק הנגזל.

הנתבע שביקש בכל לשון של בקשה להדגיש בפני בית המשפט כי לא פעל בשמו של שום גורם חקלאי, מניף עכשיו דגל של "לוחם החקלאות", אותו נתבע שפעל כעבריין מקלדת וקרא להחרים חברה ישראלית המפרנסת כ 8,000 בתי אב ואף הגדיל לעשות והשווה אותה לארגון טרור (לא פחות!).

צר לנו לקרוא תגובה שקרית של הנתבעים כאילו זכו ב"נצחון משפטי" וכאילו "התקבלו טענות ההגנה שלהם", בעוד שבפועל מי שביקש לתקן את כתב התביעה הם התובעים בעצמם ודיון בתיק לגופו של עניין טרם התקיים.

כתב התביעה המתוקן יוגש בהתאם להחלטת בית המשפט לבית משפט השלום המוסמך וזאת בזמן הקרוב בע"ה. הצדק יצא לאור. חתימה טובה ושנה טובה ללא לשון הרע, לכל בית ישראל". 

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן