יום שלישי, מרץ 19, 2024

פוסטים אחרונים

התפוצצה פגישת המו"מ על הרפורמה בחקלאות

"את ההתיישבות לא הקימו בחוק ההסדרים, ולא יפרקו בחוק ההסדרים"
"אנחנו מתכוונים ללכת בכל הכח מול השותפים הקואליציוניים, גם במחיר של משבר קואליציוני"

ראשי ההנהגה החקלאית פוצצו פגישה שהתקיימה לפני זמן קצר במעמד מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן וצוות המו"מ באגף התקציבים באוצר, לאחר שהמנכ"לית הודיעה בשם השר, שהם אינם מוכנים לשום פשרה בנושא ביטול התכנון בענף ההטלה ולא הסכימו לחתום על הסכם כולל שלא במסגרת חוק ההסדרים

לפני זמן קצר פוצצו ראשי ההנהגה החקלאית את הפגישה שהחלה היום (יום רביעי) ב-14:00 בין מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן וצוות המשא ומתן של אגף התקציבים. ראשי ההנהגה החקלאית פוצצו את הפגישה לאחר שהמנכ"לית הודיעה בשם השר שהם אינם מוכנים לשום פשרה בנושא ביטול התכנון בענף ההטלה, שפירושו הוצאת 4000 משפחות מגבול הצפון לאבטלה מיידת, כמו כן לא הסכימו לחתום על הסכם כולל שלא במסגרת חוק ההסדרים

הפגנת החקלאים בצומת גילת

הפגישה שעלתה על שרטון התקיימה במעמד מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן, סמנכ"לי משרד החקלאות, צוות המו"מ של אגף התקציבים וראשי ההנהגה החקלאית: שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי, דובי אמיתי, יו"ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, עמית יפרח, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים ואבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל

ראשי ההנהגה החקלאית מסרו כי "את ההתיישבות לא הקימו בחוק ההסדרים, ולא יפרקו בחוק ההסדרים. אנחנו מתכוונים ללכת בכל הכח מול השותפים הקואליציוניים, גם במחיר של משבר קואליציוני. רפורמה חד צדדית כפי שהיא מונחת היום היא אמירה ברורה של משרדי האוצר והחקלאות שהם קיבלו החלטה שהם רוצים שאזרחי ישראל יאכלו פירות וירקות מטורקיה, ירדן ומצרים וביצים מאוקראינה, בזמן שחקלאי רמת הגולן, עוטף עזה וגבול הלבנון יעקרו את מטעיהם ושדותיהם וילכו לחתום בלשכת האבטלה ואת שטחיהם יאיישו אוגדות של הצבא. מה שבלוני התבעירה, החמאס והחיזבאללה לא הצליחו לעשות עד היום, מנסים לעשות לנו בתוך הבית".

עמית יפרח, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים: ״המאבק הוא על החקלאות הישראלית. האם שווה להרוס את מפעל ההתיישבות ולפגוע אנושות בחקלאי עוטף עזה מגדלי הירקות, מגדלי הביצים בגבול הצפון והפירות ברמת הגולן – וכל זה בשביל חקלאי ארדואן? אני מציע לשר החקלאות הנכנס: קודם כל תעמיד את חקלאי ישראל עם נתוני פתיחה מתאימים הכוללים הפחתה במים וחסמים בעובדים הזרים ותשקיע בדור הצעיר וחדשנות .כשהבן רואה מה המדינה עושה לאבא, בוודאי שאין קיום לחקלאות ודור המשך. אנחנו בשבר ערכי, וכשהמדינה תתעורר כבר יהיה מאוחר, יישארו פה יבואנים ופקידים. חקלאות והתיישבות לא תהיה פה״.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "חקלאים בכל רחבי הארץ יצאו היום להפגין כדי לומר בקול רם וברור: מי שקובע את המחיר בסופר הוא לא החקלאי שמקבל שקלים בודדים על התוצרת – אלא רשתות השיווק שמוכרות במחיר של פי כמה וכמה וגורפות מיליארדי שקלים על גב הצרכנים ועל גב החקלאים. לחקלאים אין שום השפעה על מחירי הפירות והירקות, ושום השפעה על יוקר המחיה. מדובר בפחדם של שרי האוצר והחקלאות לתקוף את רשתות השיווק והקמעונאים, ולכן הם נטפלים דווקא לחקלאים, אלה שעובדים בשדה, בחמסין ובחורף. פערי התיווך הם של מאות אחוזים, אבל כנראה שעם בעלי רשתות השיווק הם מפחדים להתעסק. הגענו לכאן, כמו גם לצמתים  בכל רחבי הארץ, כדי להוכיח שלא ניתן שיסגרו את החקלאות במדינת ישראל. לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, בביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו".

דובי אמיתי, יו"ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים: ״מי שאחראים על המחיר לצרכן הם רשתות השיווק ולא החקלאים. נמשיך להילחם עד להוצאת הרפורמה מחוק ההסדרים. מה שבלוני התבערה, החמאס והחיזבאללה לא הצליחו לעשות עד היום, מנסים לעשות לנו בתוך הבית – ירי בתוך הנגמ"ש".

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, אומר כי הרפורמה שגיבש האוצר מאיימת על ביטחון המזון של תושבי מדינת ישראל. ״רוב חברי הכנסת יודעים שהרפורמה הרסנית, ואני רוצה להאמין שהם ילכו עם האמת שלהם ולא יתנו יד לפגיעה אנושה בענף החקלאות. אנחנו משקיעים את התקציב הגדול ביותר בביטחון, אבל באותה שעה אנחנו עלולים לפגוע בביטחון אם נהיה תלויים במדינות אחרות ביבוא מזון טרי ואם נפקיד בידיהן את ההחלטה אם להפסיק את אספקת המזון. יוקר פירות והירקות מחייב טיפול, אולם מה שגורם לו הם פערי התיווך. פערי התיווך הגבוהים הם פשע! צריך להקים ועדת חקירה כדי לבדוק את הגורמים לפערי התיווך ואיך ניתן לצמצם אותם״.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "חקלאי לא מוותר על יום עבודה בשדות ובמטעים אלא אם מדובר במקרה של חיים ומוות. הרפורמה החד צדדית של משרד החקלאות והאוצר היא גזר דין מוות לחקלאים ולחקלאות. וחקלאי ישראל יצאו היום לצעוק את צעקתם כדי שתישמע במשרדים האטומים בירושלים. אין ציונות בלי חקלאות ואין ביטחון בלי חקלאות. איפה שאנחנו לא נחרוש את השדה נאבד את הריבונות. אנחנו לא מוותרים על הריבונות ואנחנו נלחמים על עתיד החקלאות ואני פונה לעם ישראל, למרות אי הנעימות שנגרמת עקב ההפגנות, לתמוך בחקלאי ישראל, להבין שלא הם אחראים ליוקר המחיה אלא רשתות השיווק שעושות מיליארדים על גב החקלאים ועל גב הציבור ובהם יש לטפל לפני הכל".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן