שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

דובדבני אברהם יו״ר הקק"ל

*הקרב על תפקיד יו״ר הקק״ל שהוא אחד הקרב על אחד התפקידים הנחשקים והמשפיעים בישראל הוכרע דובדבני נציג הציונות הדתית יכהן בתפקיד במשך שנתיים *לראשונה מאז קום המדינה הליכוד השתלט על המוסדות הציונים שהיו בשליטת מפלגת העבודה .
*תפקיד יו״ר הקק״ל הוא גם בעל השפעה גדולה ביותר על החקלאות שלנו .

  • ח״כ חיים כץ מהליכוד, יכהן בתפקיד יור הקק״ל לאחר כהונתו של דובדבני *ב-20 לאוקטובר יתכנס ה״קונגרס הציוני העולמי״ ה-38 לראשונה באופן וירטואלי ,במהלך הקונגרס יתקיימו בחירות לראשות המוסדות הלאומיים

לראשונה מאז קום המדינה, המוסדות הציוניים שנשלטו על ידי מפלגת העבודה יישלטו באופן מוחלט על ידי מפלגות הימין והחרדים. התוצאה תהיה כנראה זרימה מוגברת של כספים מצד מוסדות אלו לחינוך חרדי ולהתיישבות בשטחי יהודה ושומרון. הערכות הם שככל שתתקיים זהות בין המפלגות המחזיקות בשלטון לבין הגורמים הפוליטיים השולטים במוסדות הציוניים – יפחית הדבר את נכונות המדינה להתעמת עם מוסדות אלו .

ב-20 לאוקטובר יתכנס ה״קונגרס הציוני העולמי״ ה-38 לראשונה באופן וירטואלי ,במהלך הקונגרס יתקיימו בחירות לראשותה״קונגרס הציוני העולמי״ ה-38 במספר, לראשונה באופן וירטואלי .

בקונגרס ישתתפו 720 צירים מ-30 מדינות ברחבי העולם והוא יתפרס על פני שלושה ימי דיונים, מדי יום אחה"צ, בהתאמה לשעון בצפון אמריקה, בדרום אמריקה, באירופה, באוסטרליה וישראל. הקונגרס הציוני יתקיים בסימן "ערבות הדדית ועלייה לישראל".
לפי ההסכם הקואליציוני שהושג . הזוכה הגדול הוא הליכוד, שמקבל 11 תפקידים בכירים ובראשם יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית – שיאויש על ידי יעקוב חגואל, ואת תפקיד יו"ר קק"ל למשך שלוש השנים האחרונות של הקדנציה – שאותו צפוי לקבל חבר הכנסת חיים כץ.תנועת המזרחי העולמי תקבל את תפקיד יו"ר קק"ל למשך השנתיים ראשונות של הקדנציה, אותו ימלא אברהם דובדבני. ישראל ביתנו תקבל את תפקיד יו"ר הימנותא – חברה עם תקציב השקעות של קרוב ל-100 מיליון שקל בשנה, המופנה בחלקו להשקעה בשטחי יהודה ושומרון. בהסכם הקואליציוני הודגש כי לחברת הימנותא תהיה עצמאות ניהולית ומקצועית.

יו״ר הקק״ל כיום הוא דני עטר ( נציג העבודה) המכהן בתפקיד מאז אוקטובר 2015 .
דני עטר נבחר לתפקיד לאחר שגבר על היו״ר הקודם אפי שטנצלר.

עטר הגיע למקום הראשון לאחר שקיבל 684 קולות חברי ועידת העבודה. שטנצלר הגיע רק למקום השלישי עם 333 מקולות חברי ועידת העבודה. למקום השני הגיע במפתיע מיכאל ביטון אז ראש מועצת ירוחם והיום שר במשרד הביטחון, עם 445 קולות.

ממשלת הימין, שסיימה את כהונתה לפני יותר משנה וחצי, התאפיינה בהתכתשות בלתי פוסקת בין משרד האוצר – שאותה הוביל מנכ"ל המשרד דאז שי באב"ד בגיבוי שר האוצר משה כחלון – לבין קק"ל, בנוגע לסכומים אותם תעביר קק״ל למשרד האוצר.

20 שנות שלטון מפלגת העבודה ללא עוררין בקק״ל מסתיימים .
הקונגרס הציוני יבחר לראשונה לתפקיד היו"ר החדש של הקרן הקיימת לישראל מועמד שהוא לא נציגה של מפלגת העבודה .
משנת 2000 כיהנו בתפקיד יו״ר הקק״ל נציגי מפלגת העבודה
יחיאל לקט( 2000-2006) אפי שטנצלר(2006-2015)ובחמש השנים האחרונות דני עטר .
תפקיד יו״ר הקק״ל המקציב מדי שנה עשרות מיליונים למו״פ החקלאי, להקמת מאגרי מים ולהשקעות בתשתיות בהתיישבות הוא ללא ספק התפקיד הנחשק ביותר , זהו תפקיד יוקרתי המבטיח משכורת שר השפעה גדולה ושליטה על מיליונים.
במהלך ימי הקונגרס יתקיימו בחירות גם לראשות המוסדות הלאומיים הנוספים – קרן היסוד וההסתדרות הציונית העולמית.
הקונגרס ידון בנושאים שעל סדר היום של העולם היהודי, בהם הערכות לגל עלייה לישראל בעקבות המשבר העולמי, התמודדות עם האנטישמיות הגוברת, השפעת משבר הקורונה על הקהילות היהודיות בעולם, פיתוח ההתיישבות בישראל ועוד.

משתתפי הקונגרס הציוני העולמי ישתתפו כאמור לראשונה באופן וירטואלי באמצעות המכשירים הדיגיטליים או הסלולריים שלהם בכל ההרצאות, הכינוסים והבחירות שיתקיימו במהלך הקונגרס .

הקונגרס הציוני יועבר בשידור חי לכל העולם דרך הפלטפורמה הווירטואלית של בנייני האומה.

במהלך הקונגרס המשתתפים יוכלו לתקשר באופן ישיר עם משתתפים אחרים בקונגרס.

״הקונגרס הציוני העולמי״ הוא , המוסד העליון מבחינת חקיקה וקבלת ההחלטות של ההסתדרות הציונית העולמית ומשמש כ "בית מחוקקים" יהודי כלל-עולמי.

הקונגרס הוא כינוס פומבי של נציגי היהודים הציוניים ממדינות שונות צירי הקונגרס הם נציגים נבחרים מהפדרציות הציוניות בכל העולם, שחבריהן חברי ההסתדרות הציונית על פי מפתח של מפלגות, תנועות וארגונים שונים. חברי הקונגרס מקיימים דיונים בנושאים העומדים על הפרק, קובעים את התקציב והחוקה, ובוחרים את חברי מוסדות התנועה, כגון ההנהלה הציונית והוועד הפועל הציוני, המופקד על ניהול התנועה הציונית.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן