יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

עלייה בשיווק בשר ללא פיקוח וטרינרי

תקופת החגים המתקרבת מביאה איתה גם עלייה בביקוש לבשר לקראת ארוחות החג. עם הביקוש הרב,  ישנה עלייה גם בניסיונות לשווק בשר משחיטה שחורה, בשר שמיוצר ונשחט ללא פיקוח וטרינרי ומסכן את הציבור. משרד החקלאות ופיתוח הכפר מבצע פעילות מוגברת בכל רחבי הארץ בתקופה זו, על מנת לחשוף את מוקדי השחיטה השחורה ולמנוע כניסה של הבשר המסוכן לצלחת שלנו בארוחת החג. במשרד מדגישים כי יש להקפיד לרכוש מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה. כמו כן, יש להקפיד ולקנות בשר רק במקומות מורשים, הנמצאים תחת פיקוח (בעלי רישיון עסק אטליז).

במהלך פעילות מרוכזת של מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), נחשפו מספר מוקדי שחיטה שחורה שונים. מוקד ראשון, בנצרת ובכפר מנדא בהם נמצאה כמות של 750 ק"ג בשר בקר לא ראוי למאכל, מוקד שני בישוב אעבלין, בו איתרו המפקחים אתר שהתבצעה בו שחיטה  שחורה של צאן. מוקד נוסף אותר ביישוב חזון מצאו מפקחי היחידה שחיטה שחורה בזמן פעילות, בכמות של 760 ק"ג בשר צאן ובקר. במסגרת כלל המבצעים נתפסו סך של 1,860 ק"ג בשר בקר וצאן שמקורם בשחיטה שחורה ואינו ראוי למאכל. כל המעורבים נעצרו ונפתחו נגדם הליכים משפטיים, הבשר הועבר להשמדה על פי צו רופא. מתחילת שנת 2021, פעלו מפקחי היחידה לאיתור וסיכול שיווק בשר משחיטה שחורה, ונתפסו כ-7,500 ק"ג בשר צאן ובקר. כל הבשר הושמד.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות: "המשרד רואה בחומרה כל מקרה של שחיטה שחורה ומכירה של בשר לא מפוקח המהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור".

שחיטה שחורה, קרדיט משרד החקלאות

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן