יום שישי, אפריל 26, 2024

פוסטים אחרונים

רוקמים קנאביס בגינוסר

"גינוסר אגרו" בראשות השר לשעבר שלום שמחון נכנסת לתחום הקנאביס הקימה יחד עם מגדלת הקנאביס הרפואי "דרך לחיים" מעבדת מו"פ לקנאביס בבנימינה. "גינוסר אגרו", בבעלות קיבוץ גינוסר פועלת כבר 35 שנה בייצור שתילים בננות אננס אבוקדו ושתילים שונים. ינון בן צור מנכ״ל תרביות רקמה גינוסר: "אנו נשביח את שתילי הקנאביס וניצור אחידות שכל כך חשובה לתחום הקנאביס"0

מגדלת הקנאביס הרפואי "דרך לחיים" הקימה  מעבדת מחקר ופיתוח תרביות ריקמה לצמח הקנאביס בשיתוף פעולה עם חברת "גינוסר אגרו", בבעלות קיבוץ גינוסר. יו"ר החברה הוא השר לשעבר שלום שמחון.

המעבדה הוקמה על שטח החווה החקלאית של "דרך לחיים" ליד בנימינה ובימים אלה החלו ביצור שתילי קנאביס, בשותפות שווה (50% – 50%) בין "גינוסר אגרו" ל"דרך לחיים". השותפות בין גינוסר לדרך חיים אושרה בחודש מרץ על ידי היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (היק"ר) כמגדלת הקנאביס הרפואי התשיעית בישראל. החברה נמצאת בסוף שלב 180 השתילים שדורשת היק"ר לגידול ראשוני בחוות החדשות.

ינון בן צור, מנכ"ל גינוסר אגרו, אמר ל"משוב": "אנחנו פועלים בתחום תרביות הריקמה וייצור שתילים זה 35 שנה והחלטנו להיכנס לתחום הקנאביס, כי חברה שלא מפתחת את עצמה נשארת במקום. אין ספק שבחרנו בחברה הטובה ביותר לשיתוף הפעולה הזה. כיום, אנו נשביח  את שתילי הקנאביס וניצור אחידות שכל כך חשובה התחום הקנאביס. כיום אנו מובילים את תחום שתילי האננס ומחזיקים כמחצית מהשוק הישראלי של הבננות, אנו מתפתחים כל הזמן  כך למשל זיהינו שיש מחסור גדול בשתילי אבוקדו ואנו פעילים גם בתחום האבוקדו".

שלום שמחון, יו"ר "גינוסר אגרו", הוסיף כי "הקנאביס הוא גידול חקלאי כמו כל גידול אחר. מדובר בצמח ובהזדמנות להתפתחות החברה לכיוונים נוספים. השותפות עם 'דרך לחיים' תאפשר לחברה למקד פעילותה בתחום באופן יעיל ותהווה בסיס לפעילויות נוספות שאנו בוחנים בעתיד". 

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן