יום שישי, מרץ 29, 2024

פוסטים אחרונים

בטחון המזון בועידת ישראל לחקלאות – החקלאים נפגשים עם פורום קהלת ונציגי האוצר

עו"ד מאיר רובין מנכ"ל פורום קהלת בועידת ישראל לחקלאות: "אני רואה שכל מה שגודל בישראל או מנוהל בישראל היה חסר. את מה שמיובא בחו"ל היה בשפע. היה חסר ביצים וחלב למשפחה שלי. זו בדיחה לטעון שבשביל בטחון מזון הייצור צריך להיות מקומי. גם אנחנו יכולים לאחסן מלאי קדימה – רק בלי לגדל בשדה. אפילון בצפון קוריאה הצליחו להביא אוכל. החקלאים הישראלים יכולים לסמן את התוצרת שלהם בעצמם, ונראה אם הציבור בישראל מעריך את החקלאות הישראלית.
אתה יודע למה האננס המיובא פחות טעים? כי את מי שמייבא מכריחים להוריד את הכתר. במאה ה-21 הגיע הזמן שנחשוב מה הדרך הטובה ביותר לתפוס קרקע".

אלי מורגנשטן ממשרד האוצר: "כולנו מסכימים שביטחון מזון זה חשוב, ושאנחנו צריכים אספקה של פירות וירקות. אני מסתכל על המצב היום. אנחנו לא מצליחים להגדיל את קצב ייצור החקלאות לקצב הגידול באוכלוסיה. אנחנו נצטרך ליצור ביטחון מזון באמצעות ייבוא, לא תהיה לנו ברירה אחרת. כל הטררם הגדול על לסמן את ארץ הייצור – זה 5-6%".

שי חג'ג' יו"ר מרכז המועצות האזוריות: "אין מחסור. לא יכול להיות שאני כחקלאי מעבד על הגדר של עזה 1000 דונם אבוקדו שאני נטעתי בידיים שלי – ואף אחד לא מבין שזה לא רק ענין של שקל פחות או יותר. זה לא מענין את הצרכן הישראלי. אם אני לא אהיה על הגדר של עזה – מישהו אחר יהיה שם. ויסחור בנשק עם עזה".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן