יום ראשון, אוקטובר 6, 2024

פוסטים אחרונים

יאנה בר: חקלאית פורצת דרך בחקלאות

הפרס שהוענק הוא הזדמנות להעלות את המודעות לצמח הסליקורניה בישראל ■ למרות יתרונותיו הבריאותיים והסביבתיים, 90% מגידול הסליקורניה בישראל מיוצא לחו"ל.

בוועידת ישראל לחקלאות ה-15 שנערכה בתחילת ספטמבר בירושלים, הוענק פרס "חקלאית פורצת דרך" ליאנה בר, חקלאית ממושב כמהין. הפרס ניתן על השגיה המשק המשפחתי שלה שהוא מהגדולים ומהבולטים בישראל.
הסליקורניה – צמח ייחודי המציע פתרונות בריאים וברי קיימא לתזונה ולחקלאות.

יאנה, בת 47, נשואה ואם לשלושה, עלתה לישראל מצ'כיה בשנת 1996. היא הגיעה לארץ במסגרת התנדבות במושב כמהין שבנגב, שם הכירה את בעלה, דור ראשון לחקלאים. ההתאהבות שלה לא הייתה רק בבעלה, אלא גם בעולמה החדש – עולם החקלאות. מתוך מטרה להקל על צריכת המים המתוקים החסרים בישראל, יאנה החלה לגדל סליקורניה – צמח הגדל במים מלוחים, הנמצאים בשפע בנגב.

הסליקורניה, צמח המזכיר במראהו אספרגוס קטן, הוא מקור עשיר במינרלים, חלבון וסיבים תזונתיים, עם טעם מלוח טבעי. הצמח מתפקד כתחליף טבעי ובריא למלח, והוא מתאים במיוחד לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה. יתרה מזאת, השימוש בו חוסך במים מתוקים, תורם לקיימות ומפחית את הלחץ על משאבי הטבע.

הפרס שהוענק ליאנה בר הוא לא רק הכרה בתרומתה לחקלאות, אלא גם הזדמנות להעלות את המודעות לצמח הסליקורניה בישראל. למרות יתרונותיו הבריאותיים והסביבתיים, 90% מגידול הסליקורניה בישראל מיוצא לחו"ל, בעוד הצריכה המקומית עדיין נמוכה. החשיפה שהעניקה לה וועידת ישראל לחקלאות יסייע להגביר את העניין בצמח ולפתח שוק מקומי עבורו.

יאנה מדגישה כי גידול הסליקורניה הוא לא רק פתרון לחקלאות בת קיימא, אלא גם מקור לתזונה בריאה ומזינה. הצמח מתאים לשימושים מגוונים – החל מתיבול סלטים ועד לבישול מוקפץ. היא מאמינה שבעתיד, עם הגברת המודעות לצמח, גם הצרכנים בישראל יתחילו להעריך את ערכיו התזונתיים הייחודיים ולהכניסו לשגרת התזונה שלהם.

התרומה שלה לפיתוח הענף, בשילוב עם מחויבותה לשמירה על הסביבה ובריאות הציבור, הם שהובילו להענקת הפרס היוקרתי בוועידת ישראל לחקלאות, והפכו אותה לדמות מובילה בתחום החקלאות בת קיימא בישראל.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן